«Αν δεν υπάρχουν εξελίξεις στο Κυπριακό εξ’ υπαιτιότητας της τουρκικής πλευράς δεν είναι κάτι που με χαροποιεί» είπε ο πρόεδρος Χριστοδουλίδης στο podcast του ΑΝΤ1 και στον συνάδελφο δημοσιογράφο Θησέα Ιωάννου.
«Έχω πει πολλές φορές, 50 χρόνια είναι πάρα πολλά, τα δεδομένα είναι δύσκολα, τα τετελεσμένα είναι ισχυρότερα καθημερινά. Είμαι εδώ για να εργαστώ έτσι ώστε να επανερχόσουν οι συνομιλίες για επίλυση του Κυπριακού».
Αναφερόμενος στην ανακοίνωση που έκανε κατά τη διάρκεια της αντικατοχικής εκδήλωσης του Δήμου Αμμοχώστου ο ΠτΔ είπε πως στις δηλώσεις τόνισε ότι έχει βολιδοσκοπηθεί για συγκεκριμένη ημερομηνία από τον ΓΓ των ΗΕ για να παραστεί σε συνάντηση με τον κατοχικό ηγέτη Ερσίν Τατάρ.
«Υπήρξε αυτή η δημοσιά τοποθέτηση εκ μέρους του κ.Τατάρ αλλά δεν είμαι εδώ για να παίξω το παιχνίδι της επίρριψης ευθυνών. Δεν με ικανοποιεί αν η συνάντηση δεν πραγματοποιηθεί επειδή ευθύνεται η τουρκική πλευρά».
Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας σημείωσε πως «βρίσκεται εδώ» για να δημιουργήσει δεδομένα για να επαναρχίσει ο διάλογος για την επίλυση του Κυπριακού. «Αυτό είναι για μένα το ζητούμενο», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
Σε ερώτηση αν στην πρόσφατη συνάντησή του στο Παρίσι με τον Αντόνιο Γκουτέρες, την ημέρα της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων, υπήρχε ήδη η πρόταση του Γενικού Γραμματέα στο τραπέζι, ο Νίκος Χριστοδουλίδης είπε πως «φυσικά» συζήτησε μαζί του την συνάντηση που θα γινόταν. Όπως επίσης και για τους στόχους του κ. Γκουτέρες αλλά και για τη δέσμευσή του στο να υπάρξουν εξελίξεις.
«Μου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι είναι ενθαρρυμένος και απ’ το νέο κλίμα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και από τη δική μας ξεκάθαρη πολιτική βούληση και εξέφρασε την ελπίδα ότι θα έχουμε αποτελέσματα. Τα ίδια ανέφερε εξάλλου και στον Έλληνα πρωθυπουργό».
Ο πρόεδρος Χριστοδουλίδης δηλώνει σίγουρος πως οι προσπάθειες για μια συνάντηση με τον Ερσίν Τατάρ συνεχίζονται και εξέφρασε την ελπίδα του ότι σύντομα θα είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί.
«Εκείνο που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι να πραγματοποιηθεί και να υπάρξει αποτέλεσμα. Αν κάνουμε συνάντηση και οδηγηθούμε σε αδιέξοδο θα ήταν κάτι αρνητικό».
Ο ΠτΔ δήλωσε επίσης πως θα καλέσει Εθνικό Συμβούλιο «σίγουρα» πριν το ταξίδι του στη Νέα Υόρκη για τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών.