Η Γερμανία δεν έχει το δικαίωμα να εγκαταστήσει πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς των ΗΠΑ στο έδαφός της, καθώς αυτό εξακολουθεί να απαγορεύεται από τις συμφωνίες μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, δήλωσε η Πρόεδρος της ρωσικής Άνω Βουλής (Συμβούλιο της Ομοσπονδίας) Βαλεντίνα Ματβιένκο σε συνέντευξή της στον δημοσιογράφο του κρατικού τηλεοπτικού δικτύου VGTRK Πάβελ Ζαρούμπιν.
«Αυτό είναι ήδη απλώς ανεπίτρεπτο. Εάν ανασύρουμε όλα τα έγγραφα της μεταπολεμικής περιόδου, τότε η Γερμανία δεν έχει κανένα απολύτως δικαίωμα να βρίσκονται στο έδαφός της όπλα αυτού του είδους, βάσει των συμφωνιών που είχαν υπογραφεί», είπε η Β. Ματβιένκο, σύμφωνα με σχετικό βίντεο, που αναρτάται στον προσωπικό λογαριασμό του δημοσιογράφου στο κοινωνικό δίκτυο Telegram.
Η Νο 3 στην ιεραρχία του ρωσικού κράτους εξέφρασε την ελπίδα ότι «αυτό δεν θα συμβεί, διαφορετικά η απάντηση της Ρωσίας θα είναι σκληρή και κατάλληλη».
«Πρόκειται για ένα εργαλείο των ΗΠΑ και της συλλογικής Δύσης για τη διατήρηση της ηγεμονίας της μέσω του εκφοβισμού, μέσω του τρόμου, μέσω της αποστολής όπλων σε όλα τα θερμά μέτωπα, της οργάνωσης έγχρωμων επαναστάσεων και της ανατροπής καθεστώτων», σημείωσε η Ματβιένκο.
Στις 10 Ιουλίου δημοσιοποιήθηκε κοινή δήλωση των ΗΠΑ και της Γερμανίας, στην οποία αναφέρεται ότι η Ουάσιγκτον θα αρχίσει να αναπτύσσει σε γερμανικό έδαφος από το 2026 νέα πυροβόλα όπλα με μεγαλύτερο βεληνεκές σε σχέση με τα μέσα, που είναι ήδη αναπτυγμένα σήμερα οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη και θα είναι πλέον σε θέση να φθάνουν το ρωσικό έδαφος, σύμφωνα με το ρωσικό κρατικό πρακτορείο ΤΑΣΣ, που φιλοξενεί τις δηλώσεις του Πρεσβευτή της Ρωσίας στις ΗΠΑ Ανατόλι Αντόνοφ, ο οποίος εκτίμησε ότι «παρόμοια σχέδια της Ουάσιγκτον αυξάνουν την πιθανότητα μιας κούρσας πυραυλικών εξοπλισμών και μπορούν να οδηγήσουν σε ανεξέλεγκτη κλιμάκωση».