Πρέπει να σταματήσει το φαγοπότι, με τον σφετερισμό των ελληνοκυπριακών περιουσιών, δήλωσε την Παρασκευή ο Αντιπρόεδρος Α΄του Κινήματος Οικολόγων-Συνεργασία Πολιτών, Κυριάκος Τσιμίλλης, μετά τη συνεδρία του Εθνικού Συμβουλίου.
Σε δηλώσεις του, ο κ. Τσιμίλλης, ο οποίος συμμετείχε στο Εθνικό Συμβούλιο εκ μέρους του Κινήματος Οικολόγων-Συνεργασία Πολιτών, αναφέρθηκε σε μια «αρκετά περιεκτική ενημέρωση» από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, για τις πρόσφατες εξελίξεις στο Κυπριακό και συναφή θέματα.
Σημείωσε ότι, η παρούσα συγκυρία σηματοδοτείται από την λήξη της αρχικά εξάμηνης αποστολής της προσωπικής απεσταλμένης του ΓΓ των ΗΕ, Μαρία Άνχελα Ολγκίν αλλά και την δημοσιοποίηση των εκθέσεων του Γενικού Γραμματέα, ενώ είπε ότι άλλη μία έκθεση θα προκύψει από την κ. Ολγκίν στο τέλος της εξάμηνης αποστολής της.
«Η τουρκική πλευρά έκανε ό,τι είναι δυνατόν για να εξαντληθεί το εξάμηνο το οποίο επικαλείται από την αρχή ότι θα ήταν και οριστικό και δεν άφηνε περιθώριο για την οποιαδήποτε παράταση, επομένως και η προσδοκία μιας παράτασης της αποστολής της κ. Ολγκίν δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη και μια αισιόδοξη προοπτική αν δεν αλλάξουν κάποιες βασικές παράμετροι, όμως αυτή τη στιγμή είναι αναγκαίο ώστε να έχουμε μία συνέχεια, μία συνέχεια της προσδοκίας», είπε.
Για τις προκαταρκτικές εκθέσεις που Γενικού Γραμματέα των ΗΕ, ο κ. Τσιμίλλης είπε ότι ότι τηρούνται ίσες αποστάσεις, «μόνο που αυτή τη φορά νομίζω είναι και λίγο πιο προκλητική η εξίσωση των άνισων, γιατί δεν μπορεί να μη γίνεται κουβέντα για τη δημογραφική αλλοίωση στα κατεχόμενα που είναι έγκλημα πολέμου σύμφωνα με τη Συνθήκη της Γενεύης του 1949, δεν μπορεί να μη γίνεται κουβέντα για την εντεινόμενη στρατικοποίηση και να μετράμε “τις παραβιάσεις” μερικών Eλληνοκυπρίων αγροτών στη νεκρή ζώνη, ή την τοποθέτηση φωτοβολταϊκού και τι αυτό μπορεί να σημαίνει, ύποπτα, με ολόκληρη επίθεση που έγινε σε δυνάμεις των ΗΕ στην Πύλα».
Επομένως, συνέχισε, «δεν θα τα βάλουμε με τον Γενικό Γραμματέα, αλλά την ίδια ώρα δεν μπορεί παρά να του υπομνήσουμε με όποιον τρόπο έχουμε, σε όποιο κανάλι επικοινωνίας για το αδόκιμο μιας τέτοιας άδικης κατάθεσης».
Ο κ. Τσιμίλλης ανέφερε ότι συζητήθηκε και το περιουσιακό, μετά από αίτημα του Κινήματος Οικολόγων με επιστολή του Προέδρου του Κινήματος, Γιώργου Περδίκη προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. «Εμείς θεωρούμε ότι αυτό το φαγοπότι, με τον σφετερισμό των ελληνοκυπριακών περιουσιών, πρέπει με κάποιο τρόπο να σταματήσει» σημειώνοντας πως είναι δύσκολο, αλλά θα πρέπει να αναδειχθεί σαν «μείζον πρόβλημα το οποίο διασαλεύει και την εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο κοινοτήτων, που με άλλα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης προσπαθούμε να δημιουργήσουμε».
Είπε ακόμη ότι, θα πρέπει ταυτόχρονα να φανεί ότι «δεν μπορείς να συζητάς και να ψάχνεις μια διαδικασία επιστροφής σε ένα διάλογο, που ξέρουμε ότι η Τουρκία θέτει συγκεκριμένους όρους, αλλά να συνεχίζεται αυτός ο σφετερισμός ο οποίος προδικάζει, με μη αντιστρεπτό τρόπο, μερος της λύσης του Κυπριακού».
Το ξεπούλημα σε ξένους ή και όποιους άλλους περιουσιών που δεν τους ανήκουν και οι οποίες, όπως είπε, σύμφωνα με το Νόμο του 2006 συνιστούν ποινικό αδίκημα που επισύρει εφτά χρόνια φυλάκισης στους άμεσους πρωταγωνιστές και πέντε χρόνια στους διαφημιστές, «είναι κάτι το οποίο εκφεύγει της νομικής οδού, που είναι καλό να προωθηθεί παράλληλα, αλλά είναι μείζον πολιτικό θέμα, το οποίο ως τέτοιο πρέπει να αναδειχθεί εντονότερα».