Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
1

Φαίνεται ότι βρισκόμαστε σε κρισιμότατο σημείο κι η ανησυχία μας δεν παύει να είναι έντονη και βεβαίως έχει να κάμει με το γεγονός ότι εξακολουθεί να υπάρχει αδιέξοδο στο Κυπριακό, δήλωσε η Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αννίτα Δημητρίου μετά την συνεδρία του Εθνικού Συμβουλίου. Ανέφερε ακόμη πως πρέπει να μεταφερθεί το μήνυμα προς την προσωπική απεσταλμένη του Γενικού Γραμματέα και προς τον ΟΗΕ ότι η Κύπρος «δεν τάσσεται απέναντι του». Να δούμε τι περισσότερο κάνουμε τώρα που χρειάζεται να ανανεωθεί η εντολή της, είπε.

«Η ανησυχία μας δεν παύει να είναι έντονη, έχει να κάνει με την κατάσταση στην νεκρή ζώνη, έχει να κάνει με την ΟΥΝΦΙΚΥΠ, έχει να κάνει με τους κινδύνους που δεν μπορούν να αγνοηθούν δεδομένου ότι γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η Τουρκία πάντοτε εκμεταλλεύεται τέτοιες περιόδους διαπραγματευτικού τέλματος είτε για νέα τετελεσμένα ή για να διοχετεύσει ακόμη περισσότερο την δική της ανεπαίσχυντη ρητορική», είπε.

Σήμερα στο Εθνικό Συμβούλιο, ανέφερε, έγινε ενημέρωση από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας -και σωστά έγινε- για τις εξελίξεις και ενέργειες που έχουν γίνει σε σχέση με το Κυπριακό ειδικά ενόψει της ολοκλήρωσης της διερευνητικής πρωτοβουλίας της κ. Ολγκίν και την ετοιμασία έκθεσης από αυτή όπως επίσης και των προσχεδίων Εκθέσεων του ΓΓ του ΟΗΕ για τις καλές υπηρεσίες και για την ΟΥΝΦΙΚΥΠ.

Η Πρόεδρος του ΔΗΣΥ επανέλαβε ότι η μόνη λύση είναι αυτή που βασίζεται στο πλαίσιο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, στη Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία με πολιτική ισότητα και άρα είναι επιτακτική η ανάγκη επανέναρξης των διαπραγματεύσεων από το σημείο που διακόπηκαν στο Κραν Μοντανά.

Όπως σημείωσε, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αναφέρθηκε σε βήματα τα οποία πρέπει να γίνουν και υπογράμμισε ότι εκ μέρους του ΔΗΣΥ κατατέθηκαν και θα κατατεθούν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες σε διπλωματικό επίπεδο για την επίτευξη αυτού του στόχου.

«Καταθέσαμε και θα καταθέσουμε και δικές μας πρωτοβουλίες και χρειάζεται να υπάρξει ακριβώς σύγκλιση και εντατικοποίηση κινήσεων προς αυτή την κατεύθυνση χωρίς να χάνουμε περισσότερο χρόνο» είπε, διευκρινίζοντας ότι «δεν λέω ότι εναπόκειται ή φταίει η δική μας πλευρά, αλλά απεναντίας επειδή γνωρίζουμε πολύ καλά πώς ακριβώς εκμεταλλεύεται όλα αυτά η Τουρκία».

Ερωτηθείσα για τις πρωτοβουλίες που αναφέρθηκαν στο Εθνικό, η κ. Δημητρίου σημείωσε ότι «θα πρέπει να δούμε και την μεγάλη εικόνα αλλά και πώς το αντιμετωπίζουμε κι όχι διαβάζοντας μονομερώς το Κυπριακό γιατί το Κυπριακό έχει να κάνει και με τις ίδιες τις ευρωτουρκικές σχέσεις, έχει να κάνει και με τις σχέσεις Ελλάδας-Τουρκίας, έχει να κάνει με το τι συμβαίνει στην ευρύτερη περιοχή, έχει να κάνει με επόμενα βήματα και πώς μπορεί να εκληφθούν».

Άρα αντιλαμβάνεστε, συνέχισε, δεν έγινε απλά μια παράθεση των κινήσεων ή των εισηγήσεων του Προέδρου της Δημοκρατίας, έχει γίνει μια ευρύτερη συζήτηση των θεμάτων που άπτονται όλων αυτών των συνισταμένων τις οποίες πρέπει να λάβουμε υπόψη μας για να δούμε πώς προχωράμε πάρα κάτω.

Σε ερώτηση αν έχει συζητηθεί το σενάριο να μην επεκταθεί το συμβόλαιο της κ. Ολγκίν, η κ. Δημητρίου είπε πως «είναι και αυτό κάτι το οποίο θα κληθούμε να διαχειριστούμε σε περίπτωση που παρ' ελπίδα, γίνει κάτι τέτοιο. Θεωρώ ότι σημασία έχει και προς την κ. Ολγκίν να μεταφέρουμε κι ένα μήνυμα καθώς και προς τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών ότι η Κύπρος δεν τάσσεται απέναντι του κι ότι από την πρώτη στιγμή χαιρέτισε και θεωρεί πολύ σημαντική την παρουσία της κ. Ολγκίν και χρειάζεται ακόμη να δούμε τι περισσότερο κάνουμε τώρα που χρειάζεται να ανανεωθεί η εντολή».

Η Πρόεδρος του ΔΗΣΥ ανέφερε επίσης ότι συζητήθηκε και το θέμα του σφετερισμού ε/κ περιουσιών. «Ζητήθηκε να μην πούμε τίποτα επιπρόσθετο, αντιλαμβάνεστε την κρισιμότητα των πτυχών είτε νομικών είτε άλλων. Τυγχάνει χειρισμού από μια ομάδα και τα βήματα που γίνονται είναι συγκεκριμένα και ορθά για να σταματήσει όλο αυτό το οποίο γίνεται και κυρίως πρέπει να υπάρξει και ο ανάλογος αντίκτυπος στο εξωτερικό, να γνωρίζουν όλοι αυτοί που προβαίνουν σε αυτές τις πράξεις τι θα έχουν να αντιμετωπίσουν», συμπλήρωσε.