Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
1

Σε εφαρμογή δεύτερη μέρα η μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης. Για το πως κυλά μέχρι στιγμής η Μεταρρύθμιση ενημέρωσε φιλοξενούμενος στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι» ο Υπουργός Εσωτερικών Κωνσταντίνος Ιωάννου. 
 

Όπως σημείωσε η πρώτη μέρα κύλησε σχετικά ομαλά και χωρίς απρόοπτα. 

Στα σημαντικά όπως ανέφερε ο κ. Ιωάννου «βγήκε η πρώτη πολεοδομική άδεια από τον Επαρχιακό Οργανισμό Λευκωσίας. Ο Ιππόδαμος που για εμάς είναι σημαντικό.

Είναι το σύστημα όπου πλέον θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά όλες οι πολεοδομικές και οικοδομικές άδειες.»

Σημείωσε ότι από τη Μεταρρύθμιση θα υπάρξουν πολλαπλά οφέλη ωστόσο θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να γίνει η προσαρμογή. 

«Θεωρώ ότι θα υπάρξουν κάποια προβλήματα τις πρώτες μέρες σε σχέση με τις νέες διαδικασίες για να μπορούμε να λειτουργούμε ως μια ενιαία ομάδα. Θα υπάρξει χρόνος προσαρμογής.», επισήμανε. 

Ανέφερε ότι «τα οφέλη της Μεταρρύθμισης θα τα δούμε σε βάθος χρόνου, για παράδειγμα η αδειοδότηση είναι παραδεκτό ότι υπήρχαν καθυστερήσεις,  αυτό οφειλόταν σε δύο σημαντικούς παράγοντες το ένα την υποστελέχωση για αυτό και προχωρήσαμε με την πρόσληψη 70 ατόμων, και το άλλο πρόβλημα ήταν οι διαδικασίες». 

Όπως είπε έχουν προχωρήσει με 22 μέτρα απλοποίησης των διαδικασιών με στόχο την επιτάχυνση. «Ο συνδυασμός αυτών των δύο και το γεγονός ότι θα στεγάζονται πλέον όλες οι υπηρεσίες κάτω από μία στέγη, αυτό σημαίνει καλύτερος συντονισμός». 

Επισήμανε πως με την πάροδο του χρόνου θα δούμε αύξηση της παραγωγικότητας και θα μπορούν να διεκπεραιώνουν πολύ περισσότερες αιτήσεις. 

Ανάμεσα στους στόχους του Κωνσταντίνου Ιωάννου φαίνεται να βρίσκεται η αλλαγή της πρόνοιας σύμφωνα με την οποία το 60% των εσόδων των ΕΟΑ από την έκδοση πολεοδομικών αδειών, θα παραχωρείται στους Δήμους ως χορηγία.

Ο Υπουργός είπε ότι το 60% είναι ένα πρόβλημα που έχουν εντοπίσει στη διαδικασία. 

Στη νομοθεσία προβλέπεται το 60% των εσόδων της αδειοδότησης, μέχρι χθες τα έσοδα αυτά να καρπώνονταν από τους δήμους και τη πολεοδομία. «Το 60% πλέον αυτών των εσόδων που θα καρπώνονται οι επαρχιακοί οργανισμοί θα επιστρέφετε πίσω στους δήμους.» 

«Το πρόβλημα που δημιουργείται είναι ότι οι ΕΟΑ αποστερούνται αυτό το έσοδο. Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος πως θα αντιμετωπιστεί αυτό το έλλειμα, και νομοθετικά πρέπει να ρυθμιστεί.», σημείωσε. 

Σε ερώτηση εάν οι υπηρεσίες θα είναι πιο φθηνές για τους πολίτες με τη Μεταρρύθμιση, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι «θεωρητικά για αυτό έγινε η Μεταρρύθμιση. Όσον αφορά τους δήμους με τις συνενώσεις προκύπτουν οικονομίες κλίμακας άρα το όφελος που θα είναι και οικονομικό πρέπει σιγά σιγά να μεταφερθεί και στους δημότες, αυτό εξαρτάται από τους δήμους πόσο σωστά θα εφαρμόσουν τη Μεταρρύθμιση»

Στα «χέρια» του Υπουργού Εσωτερικών Κωνσταντίνου Ιωάννου παραδόθηκε η γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας αναφορικά με το ενδεχόμενο να τεθεί σε αργία ο Δήμαρχος Αγίας Νάπας Χρίστος Ζαννέττος, καθώς είναι αντιμέτωπος με ποινική υπόθεση ενώπιον δικαστηρίου. Κληθείς να σχολιάσει το γεγονός ο Υπουργός επισήμανε ότι θα έχει συνάντηση με τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου για να δούνε τη γνωμάτευση και θα εκδώσουν ανακοίνωση. 

«Σχέδιο Κτίζω»
Όσον αφορά το Σχέδιο Κτίζω ο Υπουργός σημείωσε ότι το Σχέδιο προχωρά κανονικά χωρίς ουσιαστικά προβλήματα. 

«Προβλήματα ουσιαστικά δεν έχουμε πλην της αδυναμίας εκκένωσης κάποιων πολυκατοικιών, δυστυχώς καλώς ή κακώς έχουν παραμείνει κάποιοι ένοικοι σε διαμερίσματα. Είναι 9 στο σύνολο και είναι στο Δήμο Στροβόλου. Αρμόδια αρχή για να προχωρήσει με την εκκένωση και την κατεδάφιση είναι Δήμος Στροβόλου. Μέχρι στιγμής δεν υπήρξε ανταπόκριση. Θα σταλεί επιστολή στον Δήμαρχο όπως προβεί άμεσα σε ενέργειες.», σημείωσε.