Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
1

Ο στόχος της συσσώρευσης δυνάμεων στην Αλεξανδρούπολη είναι για στήριξη των αμυντικών προσπαθειών στην Ουκρανία, δήλωσε ο Αμερικανός Πρέσβης στην Άγκυρα Τζέφ Φλέικ.

Σε δηλώσεις στο CNN Turk από Πρέσβη των ΗΠΑ στην Άγκυρα είπε ότι «εκτιμούμε τους συμμάχους μας στο ΝΑΤΟ. Δεν προτιμάμε τον ένα από τον άλλο».

Αναγνώρισε ότι «μια μικρή συσσώρευση έχει γίνει στην Αλεξανδρούπολη, αλλά αυτό είναι πολύ απαραίτητο για να στηρίξει τις αμυντικές προσπάθειες στην Ουκρανία».

Η Τουρκία, ανέφερε ο κ Φλέι, «βοήθησε πολύ με την εφαρμογή της Συνθήκης του Μοντρέ, αλλά αυτό εμποδίζει και τους συμμάχους να στέλνουν προμήθειες στην Ουκρανία».

Η συσσώρευση στην Ελλάδα, πρόσθεσε, «είναι απλώς μια προσπάθεια για να διευκολυνθούν οι προμήθειες. Δεν ευνοούμε τον έναν σύμμαχο έναντι του άλλου. Η Τουρκία και η Ελλάδα αποφάσισαν ότι το Αιγαίο θα ήταν μια θάλασσα ειρήνης. Αυτό είναι πολύ ωραίο».

«Μεγάλο βήμα η συμφωνία για F-16 με Τουρκία»

Για την πώληση F16 στην Τουρκία, ο Τζέφ Φλέικ είπε ότι «ειλικρινά, η συμφωνία που επιτεύχθηκε τον Ιανουάριο ήταν να ενημερώσει η κυβέρνηση (των ΗΠΑ) το Κογκρέσο για την πρόθεσή της να πουλήσει (τα F16). Το Κογκρέσο το ενέκρινε και πιο πρόσφατα, η Τουρκία υπέγραψε συμφωνία, που ονομάζεται επιστολή συμφωνίας, με τη Lockheed Martin, η οποία θα παράγει νέα αεροπλάνα και αργότερα θα ανανεώνει παλιά μοντέλα μαζί με την Τουρκία».

Ως εκ τούτου, πρόσθεσε, «το Block 70 είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά F-16 και είναι πολύ σημαντικό η Τουρκία να παραμείνει σε συνεργασία με τους εταίρους της στο ΝΑΤΟ. Γι αυτό λοιπόν πρόκειται για ένα μεγάλο βήμα».

«Αν λυθεί το ζήτημα S400, μπορεί να αγοράσει F35»

Για τον αποκλεισμό της Τουρκίας από το πρόγραμμα των μαχητικών F35, ο Τζέφ Φλέικ είπε ότι «χαιρετίζουμε κάθε βήμα που γίνεται σχετικά με τη λύση του προβλήματος των S-400, το οποίο εμποδίζει την Τουρκία να λάβει μέρος στο πρόγραμμα F-35».

Πρόσθεσε ότι «εάν σημειωθεί πρόοδος σε αυτό το θέμα, θα χαιρετίζαμε νέες συνομιλίες με την Τουρκία».

«Η επιστροφή στην κοινή παραγωγή είναι ένα δύσκολο σημείο, αλλά αφήνω την απόφαση για αυτό το θέμα στους συνεργάτες. Ωστόσο, μπορεί να γίνει αγοραπωλησία», ανέφερε.

«Καλέσαμε Ερντογάν στον Λευκό Οίκο»

Για την επίσκεψη Ερντογάν στον Λευκό Οίκο, ο Τζέφ Φλέικ είπε: «Έχουμε ανοιχτή πρόσκληση στον Πρόεδρο Ερντογάν να έρθει στον Λευκό Οίκο εάν τα προγράμματά μας συμβαδίσουν. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί και στη σύνοδο του ΝΑΤΟ. Είμαστε σε ετοιμότητα για όποιες συναντήσεις υψηλού επιπέδου μπορούμε να έχουμε».