Σημαντική χαρακτήρισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Χριστοδουλίδης την αποψινή ανακοίνωση του Ειδικού Αντιπροσώπου του ΓΓ των ΗΕ στην Κύπρο κ. Κόλιν Στιούαρτ ότι ο ΓΓ θα ανακοινώσει σύντομα τον διορισμό απεσταλμένου για το Κυπριακό.
Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, στο περιθώριο της δεξίωσης που παρέθεσε στο Λήδρα Πάλας, ο Ειδικός Αντιπρόσωπος του ΓΓ των ΗΕ στην Κύπρο, στην οποία παρέστη και ο Τουρκοκύπριος ηγέτης κ. Ερσίν Τατάρ, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είπε ότι «ήταν μια κοινωνικής φύσεως συνάντηση.
Ήταν σημαντική η ανακοίνωση που έγινε από τον κ. Στιούαρτ ότι σύντομα ο ΓΓ των ΗΕ, ελπίζουμε ότι θα είναι αυτή τη βδομάδα, θα ανακοινώσει επίσημα τον διορισμό (απεσταλμένου για το Κυπριακό), ευελπιστούμε στην κάθοδο στην Κύπρο το συντομότερο δυνατόν.
Είμαστε έτοιμοι από δικής μας πλευράς. Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά τι επιδιώκουμε μέσα από το τραπέζι των συνομιλιών, γνωρίζουμε ποιος είναι ο τελικός στόχος και θα πράξουμε ό,τι είναι δυνατόν από δικής μας πλευράς, έτσι ώστε να πετύχουμε τον τελικό στόχο. Γνωρίζουμε τις δυσκολίες, τα προβλήματα, παρακολουθώ, ακούω τις καθημερινές δηλώσεις που γίνονται. Όλα θα κριθούν στο τραπέζι των συνομιλιών».
Ερωτηθείς αν κατά τη συνομιλία που είχε με τον κ. Τατάρ στη δεξίωση ειπώθηκε κάτι για το Κυπριακό, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είπε ότι «σίγουρα για το Κυπριακό συζητήσαμε, ανάμεσα σε κάποια άλλα, αλλά δεν έγινε κάποια διαπραγμάτευση. Επανέλαβα στον κ. Τατάρ την ετοιμότητα μου, και ότι ελπίζω να προσέλθει στο τραπέζι των συζητήσεων, να πετύχουμε αυτό που θέλουμε που είναι η επανέναρξη των συνομιλιών.
Το κοινό έδαφος είναι εκεί, καθορίζεται από τα ίδια τα ψηφίσματα των ΗΕ και ελπίζω να καταφέρουμε να επαναρχίσουν οι συνομιλείς το συντομότερο δυνατόν.
Για μας, βλέπετε τι γίνεται στην περιοχή μας, δεν υπάρχουν παγωμένες κρίσεις, το στάτους κβο, η πάροδος του χρόνου δημιουργεί νέα τετελεσμένα. Βλέπουμε τα προβλήματα που παρουσιάζονται καθημερινά στη νεκρή ζώνη και θα πράξουμε ό,τι είναι δυνατόν ακριβώς για να οδηγηθούμε στην επανένωση, στη λύση του Κυπριακού στη βάση του συμφωνημένου πλαισίου».
Τατάρ: Είχαμε μια καλή συνάντηση, κλειδί ο αμοιβαίος σεβασμός
Προφανώς είχαμε μια καλή συνάντηση, δήλωσε το βράδυ της Δευτέρας μετά τη δεξίωση των Ηνωμένων Εθνών στο Λήδρα Πάλας ο Τ/κ ηγέτης Ερσίν Τατάρ και πρόσθεσε ότι το κλειδί είναι ο αμοιβαίος σεβασμός.
Σε σύντομη δήλωση μετά την δεξίωση, αμέσως μετά τη δήλωση του ΠτΔ που αναχώρησε πρώτος με τη σύζυγό του, ο κ. Τατάρ είπε ότι «γνωρίσαμε πολλούς νέους ανθρώπους» και ότι ο κ. Στιούαρτ ανακοίνωσε ότι αποδεχθήκαμε και οι δύο τον διορισμό νέου απεσταλμένου. Στο σημείο αυτό παρενέβη ο κ. Στιούαρτ που διόρθωσε λέγοντας ότι δεν ανακοίνωσε οτιδήποτε, αλλά αναφέρθηκε σε αυτό που όλοι ήδη γνώριζαν.
«Ελπίζουμε ότι θα μπορέσει η απεσταλμένη να μάθει εάν υπάρχει κοινό έδαφος για επανάληψη των συνομιλιών», ανέφερε.
Ο Τ/κ ηγέτης ευχήθηκε σε όλους μια καλή χρονιά και ευχαρίστησε τον Κόλιν Στιούαρτ για την πρόσκληση.
«Είμαι χαρούμενος που συναντήσαμε πολλούς ωραίους ανθρώπους εδώ, συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου Χριστοδουλίδη βεβαίως και της συζύγου του» ανέφερε.
Σε ερώτηση αν είναι αισιόδοξος, είπε ότι προφανώς πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να διατηρήσουμε την αισιοδοξία μας με αμοιβαίο σεβασμό «είναι πολύ σημαντικός (ο αμοιβαίος σεβασμός), είναι η λέξη κλειδί».