Έντονη συνεχίζει να είναι η παρουσία κυανοκράνων και ψευδοαστυνομικών στη νεκρή ζώνη της Πύλας.
Στην περιοχή εικάζεται ότι συνεχίζουν να βρίσκονται με πολιτικά και αξιωματικοί του κατοχικού στρατού, οι οποίοι μάλιστα έχει διαπιστωθεί ότι συμμετείχαν στα επεισόδια κατά ειρηνευτών, την περασμένη Παρασκευή.
Μέλη της ΟΥΝΦΙΚΥΠ και της ψευδοαστυνομίας έστησαν μάλιστα εκατέρωθεν σκηνές στην περιοχή, όπως φαίνεται και στα πλάνα που κατέγραψε το πρωί κάμερα του Αντ1.
Η κατοχική πλευρά, δεν προχώρησε σε νέες εργασίες για κατασκευή του δρόμου εντός της νεκρής ζώνης, ώστε να εξυπηρετήσει τους στόχους της για να αποκομίσει κέρδη επί του εδάφους αλλά και να τορπιλίσει εν τη γενέσει της οποιαδήποτε προοπτική επανέναρξης διαπραγματεύσεων για το Κυπριακό.
Με τις νέες οδικές διευθετήσεις, η τουρκική πλευρά επιχειρεί να εξασφαλίσει πρόσβαση στην Πύλα για τους έποικους από την Τουρκία και πολίτες άλλων χωρών όπως Ρώσους και Ιρανούς που διαμένουν στα κατεχόμενα, παρακάμπτοντας έτσι τους ελέγχους στα οδοφράγματα.
Επιπλέον, σύμφωνα και με δημοσιεύματα στα κατεχόμενα, η συγκεκριμένη εξέλιξη θα οδηγήσει στον εποικισμό της περιοχής και θα ανοίξει μια νέα οδό για μετανάστες και λαθρέμπορους.
Μάλιστα αποκαλύπτεται ότι η ανάθεση του έργου έγινε απευθείας από την Άγκυρα στον εργολάβο που κατασκεύασε το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου και είναι εκ των χρηματοδοτών του κόμματος του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Συσκέψεις επί συσκέψεων
Το Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας, συνήλθε και σήμερα το πρωί στο Προεδρικό Μέγαρο για αξιολόγηση της διαμορφωθείσας κατάστασης.
«Πραγματοποιούνται συσκέψεις από την Πέμπτη, από την πρώτη στιγμή, και είναι σε εξέλιξη υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και στην παρουσία του Υπουργού Εξωτερικών και του Διοικητή της ΚΥΠ που είναι και ο επικεφαλής του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας, καθώς και του αρχηγού της Εθνικής Φρουράς και του Υπουργείου Άμυνας», επισήμανε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Κωνσταντίνος Λετυμπιώτης.
Ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης σχολίασε και τις επικρίσεις για τον ορισμό της συνεδρίασης του Εθνικού Συμβουλίου, την μεθεπόμενη Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου.
«Υπενθυμίζω ότι η σύγκληση του Εθνικού Συμβουλίου είχε, ήδη, ανακοινωθεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ότι θα πραγματοποιείτο ενόψει της μετάβασης του στη Νέα Υόρκη για τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ και είναι για αυτό τον λόγο που συγκαλείται το Εθνικό Συμβούλιο, να ενημερωθούν και οι πολιτικοί αρχηγοί για τη μετάβαση του Προέδρου στη Νέα Υόρκη», σημείωσε ο κ. Λετυμπιώτης.
Ο Δημοκρατικός Συναγερμός, σύμφωνα με νέα ανακοίνωση της Πινδάρου, έχει αναλάβει πρωτοβουλίες σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
«Σήμερα θα αποσταλεί και γραπτή επιστολή στον Πρόεδρο και τους ηγέτες του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος ζητώντας τη συνεχή υποστήριξή τους. Διαπιστώνουμε ήδη μια γενικευμένη αντίδραση η οποία θα πρέπει να κλιμακωθεί τις επόμενες -κρίσιμες- μέρες. Είναι γι’ αυτό που θεωρούμε αναγκαία την άμεση σύγκληση του Εθνικού Συμβουλίου», αναφέρει ο ΔΗΣΥ.
Ενώ η ΕΔΕΚ σε ανακοίνωση μεταξύ άλλων προτείνει: «Αυστηροποίηση της εφαρμογής του Κανονισμού για την πράσινη γραμμή. Αυστηρός έλεγχος της προμήθειας καυσίμων από τα κατεχόμενα. Ποινικοποίηση της χρήσης του παράνομου αεροδρομίου της κατεχόμενης Τύμπου.Συνολική επανεξέταση των οδοφραγμάτων και ο αυστηρός έλεγχος της χρήσης τους.»