Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Κυπριακό.

Την ετοιμότητα της ε/κ πλευράς να επιστρέψει στο τραπέζι του διαλόγου, επαναλαμβάνει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

«Εμείς είμαστε έτοιμοι. Μπορώ να το πω με απόλυτη βεβαιότητα, με απόλυτη συναίσθηση του τι λέω, με πολύ συγκεκριμένες προτάσεις που μοιραστήκαμε σε κάποιο βαθμό με κράτη μέλη της Ε.Ε από τα οποία ζητήσαμε να μεσολαβήσουν ή και να έχουν ένα πρωταγωνιστικό ρόλο προς την κατεύθυνση της Ε.Ε.», επισήμανε ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης.

Χωρίς να αποκαλύπτει ούτε σήμερα το πρόσωπο με το οποίο συζήτησε και διαπίστωσε ότι υπάρχουν προοπτικές υιοθέτησης της πρότασής του για ενεργότερη εμπλοκή της Ε.Ε στο κυπριακό, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα ορόσημα, που δεν αποκλείεται να ξεκλειδώσουν εξελίξεις.

«Έχουμε Ευρωπαϊκό Συμβούλιο τέλος Ιουνίου, υπάρχει προηγουμένως σημαντική Σύνοδος που θεωρώ θα υπάρξουν συζητήσεις στο περιθώριο, είναι η Σύνοδος του ΝΑΤΟ που θα γίνει στη Λιθουανία πριν το Ε.Σ και εκείνο που προσδοκούμε είναι να δημιουργηθούν τα δεδομένα που θα οδηγήσουν στο σπάσιμο του αδιεξόδου και στην επανέναρξη των συνομιλιών. Όλοι θα κριθούμε μέσα από τις εξελίξεις, μέσα από συγκεκριμένες πράξεις.», σημείωσε ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης.

Η ε/κ πλευρά δεν μένει με σταυρωμένα χέρια και επιχειρούμε να ενεργοποιήσουμε χώρες και παράγοντες που μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο σοτ κυπριακό, αναφέρει εξάλλου σε συνέντευξή του στην εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" ο ΥΠΕΞ Κωνσταντίνος Κόμπος. Χαρακτηρίζει παράλληλα άκρως ανησηχυτικές τις εξελίξεις στην κατεχόμενη Αμμόχωστο, ενώ σχολιάζει και τους χαμηλούς τόνους στα ελληνοτουρκικά.

«Η καλλιέργεια θετικού κλίματος μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας μπορεί σίγουρα να λειτουργήσει υποβοηθητικά. Αναμένουμε να δούμε, κατά πόσο οι ήπιοι τόνοι θα έχουν διάρκεια και μετεκλογικά στην Τουρκία και κυρίως κατά πόσο θα μετουσιωθούν σε πράξεις στο Κυπριακό», ανέφερε ο κ. Κόμπος.

Τη Δευτέρα στα Κατεχόμενα

Την ώρα που ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιμένει στην θετική ατζέντα και την καλλιέργεια κλίματος που να υποβοηθά την άρση του αδιεξόδου και την επανέναρξη διαπραγματεύσεων, την Δευτέρα θα αφιχθεί παράνομα στα κατεχόμενα ο Τούρκος Πρόεδρος, στο πρώτο του ταξίδι στο εξωτερικό μετά την επανεκλογή του.

Σύμφωνα με τον τ/κ και τουρκικό τύπο, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα έχει συναντήσεις με τον ψευδοπρωθυπουργό Ουνάλ Ουστέλ και τον Ερσίν Τατάρ, με τον οποίο θα παραχωρήσει κοινή συνέντευξη τύπου.

Κατά τις διαβουλεύσεις στο επίκεντρο θα βρεθούν τα επόμενα βήματα στο κυπριακό αλλά και οι εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται και η ανακοίνωση για την συνοδεία του Τούρκου Προέδρου, μετά και την αλλαγή σκυτάλης σε κρίσιμα Υπουργεία της νέας κυβέρνησης Ερντογάν. Δεν αποκλείεται να τον πλαισιώνουν ο ΥΠΕΞ, Χακάν Φιντάν και ο ΥΠΑΜ, Γιασάρ Γκιουλέρ.

Διαβήματα ΚΔ για άσκηση με ψευδοκράτος

Σε διαβήματα προέβη η Κ.Δ σε σχέση με την συμμετοχή της Πολωνίας και της Ισπανίας στην άσκηση «Φοίνικας της Ανατολίας 2023» που διεξάγεται στο Ικόνιο της Τουρκίας και στην οποία συμμετέχει και το ψευδοκράτος. Οπως ανακοίνωσε το ΥΠΕΞ, τα κράτη της Ε.Ε δεν γνώριζαν εκ των προτέρων την συμμετοχή της παράνομης αποσχιστικής οντότητας στην άσκηση και μετά τα διαβήματα της Κ.Δ, αποχώρησαν.

«Είναι για το λόγο αυτό που ζητούμε από τα κράτη που προσκαλούνται να συμμετέχουν σε ασκήσεις της Τουρκίας, που διοργανώνει κάποιες φορές μέσα στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά και να διερευνούν προηγουμένως ποιοι άλλοι θα συμμετέχουν, διότι είναι από τις προσπάθειες που κάνει η Τουρκία για δήθεν αναβάθμιση του στάτους του ψευδοκράτους.», επισήμανε ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης.

Ο ΥΠΑΜ, Μιχάλης Γιωργάλλας, σχολιάζοντας το ίδιο θέμα, έκανε λόγο για πολιτική πονηριά της Τουρκίας.