Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Nord Stream 1

Με τον Nord Stream 1 να κλείνει από τη Δευτέρα και έως τις 21 Ιουλίου, για εργασίες συντήρησης, η Ευρώπη βρίσκεται σε εγρήγορση για το χειρότερο σενάριο, δηλαδή να διακοπεί πλήρως η ροή φυσικού αερίου κάτι που -εφόσον συμβεί- θα έχει βαρύτατες επιπτώσεις στην ενεργειακή επάρκεια εν όψει χειμώνα. Η Ελλάδα είναι θωρακισμένη, διαβεβαιώνει ο υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας.

Αν και η Μόσχα διαβεβαιώνει ότι η στρόφιγγα θα ανοίξει και πάλι μετά τις εργασίες συντήρησης, οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν πείθονται, φοβούμενοι ότι ο Βλαντιμίρ Πούτιν μπορεί να επιλέξει να χρησιμοποιήσει ένα τέτοιο «υβριδικό όπλο» εν μέσω της κλιμάκωσης του πολέμου στην Ουκρανία και των συνεχιζόμενων κυρώσεων της Δύσης εις βάρος της Ρωσίας. Άλλωστε και το προηγούμενο διάστημα μειώθηκαν οι ποσότητες φυσικού αερίου ή σε κάποιες περιπτώσεις οι προμήθειες διακόπηκαν εντελώς, με τον Ρώσο πρόεδρο να ζητά πληρωμές σε ρούβλια.

Ενδεικτικό της ανησυχίας είναι ότι τις προηγούμενες ημέρες, η τιμή του φυσικού αερίου επιδόθηκε σε νέο ράλι, έως και τα 180 ευρώ/ μεγαβατώρα.

Πλήρη διακοπή αναμένει η Γαλλία


Σε προετοιμασία για «πλήρη περικοπή» της προμήθειας ρωσικού φυσικού αερίου, την οποία θεωρεί «την πιο πιθανή επιλογή», κάλεσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομίας Μπρουνό Λεμέρ, κατά τη διάρκεια οικονομικών συναντήσεων στην Εξ-αν-Προβάνς, στην Νότια Γαλλία την Κυριακή.

«Ας προετοιμαστούμε για τη ολοκληρωτική διακοπή του ρωσικού φυσικού αερίου, που είναι σήμερα η πιο πιθανή επιλογή. Προϋποθέτει ότι θα επιταχύνουμε την ενεργειακή μας ανεξαρτησία», τόνισε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών. «Είμαστε εξαιρετικά ανεξάρτητοι, δεν μας αρέσει να εξαρτόμαστε από άλλους. Η πρώτη ανεξαρτησία πρέπει να είναι ενεργειακή», συνέχισε.

Αναφερόμενους στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει το Παρίσι προς αυτήν την κατεύθυνση, υπενθύμισε την απόφαση για επανεθνικοποίηση σε ποσοστό 100% της γαλλικής ενεργειακής εταιρείας EDF. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι δεν έχει λάβει ακόμη την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εθνικοποίηση του EDF.

Σύμφωνα με τον Λεμέρ, αυτή η «απόλυτη ενότητα διοίκησης» θα επιτρέψει «να ληφθούν ταχύτερες αποφάσεις για το στρατηγικό θέμα της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς άνθρακα στη Γαλλία».

«Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια ενεργειακή κρίση που μπορεί να έχει απολύτως σημαντικό αντίκτυπο στην καθημερινή μας ζωή, στην απασχόληση, στη λειτουργία των εταιρειών μας, στο γαλλικό βιομηχανικό εργαλείο», υπογράμμισε ο Γάλλος υπουργός.

Σολτς: Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να μας ταπεινώσει

«Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να μας ταπεινώσει», τόνισε την Παρασκευή ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς, αναφερόμενος στο ενδεχόμενο έλλειψης φυσικού αερίου το προσεχές διάστημα, και διαβεβαίωσε ότι «η διασφάλιση της σταθερής προμήθειας φυσικού αερίου αποτελεί αυτή τη στιγμή την απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης», προκειμένου να μην χρειαστεί περιορισμός της χρήσης φυσικού αερίου από τη βιομηχανία και τα νοικοκυριά.

«Οι φιλόδοξοι στόχοι μας μπορούν να επιτευχθούν μόνο με μεγάλη ταχύτητα. Πρέπει να γίνουμε πιο ανεξάρτητοι σε ό,τι αφορά τις εφοδιαστικές αλυσίδες και την προμήθεια ενέργειας», δήλωσε ο κ. Σολτς και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση κάνει το παν για να εξασφαλίσει την επάρκεια της βιομηχανίας σε φυσικό αέριο, παρά τα προβλήματα στην προμήθεια από τη Ρωσία, ενώ ταυτόχρονα προωθεί την ανάπτυξη ενεργειακού εφοδιασμού ουδέτερου ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

«Η κυβέρνηση θα προσπαθήσει με άνευ προηγουμένου ταχύτητα να κατασκευάσει τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου και αγωγούς στη βόρεια γερμανική ακτή. Στόχος μου είναι να μην αφήσουμε κανέναν να μας ταπεινώσει», δήλωσε εμφατικά ο κ. Σολτς.

Πηγή: Cnn.gr