Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
τζο μπαιντεν

Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, θα έχει μια σπάνια τριμερή συνάντηση με τους ηγέτες της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας στη σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ στη Μαδρίτη την Τετάρτη, δήλωσε Αμερικανός αξιωματούχος την Τρίτη.

«Ο Πρόεδρος αύριο θα έχει την ευκαιρία να φιλοξενήσει μια τριμερή συνάντηση με τον Πρόεδρο της Κορέας και τον Πρωθυπουργό της Ιαπωνίας. Αυτή θα είναι η πρώτη τριμερής συνάντηση σε επίπεδο ηγετών που είχαμε εδώ και αρκετό καιρό», δήλωσε ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας, Τζέικ Σάλιβαν, στο Air Force One εν πτήσει για τη Μαδρίτη, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Οι συζητήσεις θα επικεντρωθούν στην απειλή από το πυρηνικό πρόγραμμα της Βόρειας Κορέας και στις εντάσεις με την Κίνα, είπε.

Τόσο για τον Ιάπωνα Πρωθυπουργό, Φούμιο Κισίντα, όσο και για τον Πρόεδρο της Νότιας Κορέας, Γιουν Σουκ-Γέολ, είναι η πρώτη φορά που οι χώρες τους εκπροσωπούνται σε μια σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ.

Ο Σάλιβαν είπε ότι η παρουσία στη συγκέντρωση του ΝΑΤΟ των ηγετών από την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα, καθώς και την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, υπογραμμίζει την «πολύ ισχυρή άποψη» του Μπάιντεν ότι η παραδοσιακή διατλαντική συμμαχία συνδέεται όλο και περισσότερο με την ασφάλεια στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.

«Οι δεσμοί μεταξύ των συμμάχων στις δύο περιφέρειες πρέπει επίσης να εμβαθύνουν, όχι επειδή το ΝΑΤΟ πρόκειται να κάνει πολέμους στον Ειρηνικό, αλλά επειδή υπάρχει μια διασύνδεση μεταξύ της ευρωστίας και της ζωτικότητας των συμμαχιών μας στην Ασία, τον Ειρηνικό, την Ευρώπη και τον Ατλαντικό», είπε.

Η τριμερής συνάντηση «θα επικεντρωθεί κυρίως στη συνεχιζόμενη απειλή» από τη Βόρεια Κορέα, ιδιαίτερα μετά από μια σειρά δοκιμών πυραύλων και άλλα «προκλητικά» βήματα, είπε ο Σάλιβαν.

Είπε ακόμη ότι ο Τζο Μπάιντεν «θα έχει την ευκαιρία να μιλήσει με τους εταίρους μας στον Ινδο-Ειρηνικό και τη συμμαχία του ΝΑΤΟ για την πρόκληση της Κίνας».