Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Οι εκλογές εν καιρώ πανδημίας, επιβάλλουν ευελιξία, καινοτομία και νέες ιδέες. 

Έτσι και στις Βουλευτικές Εκλογές της 30ης Μαίου, θα λειτουργήσουν κινητές κάλπες για όσους θα νοσούν με κορωνοιό και θα είναι σε υποχρεωτική καραντίνα. 

Τα επιβεβαιωμένα κρούσματα, θα μπορούν να δηλώνουν ηλεκτρονικά το ενδιαφέρον τους για να ψηφίσουν και κινητές μονάδες θα μεταβούν τη μέρα των εκλογών έξω από την πόρτα τους, τηρώντας όλα τα μέτρα. 

Η ηλεκτρονική πύλη θα τεθεί σε λειτουργία περί τα μέσα Μαίου, ενώ οι ψηφοφόροι θα γνωρίζουν εκ των προτέρων την ώρα που η κινητή μονάδα θα φτάσει στο σπίτι τους. 

«Τα επιβεβαιωμένα κρούσματα θα μπορούν 48 ώρες πριν την ημέρα των εκλογών, μέχρι την Παρασκευή το απόγευμα να δηλώσουν την διεύθυνσή τους για να περάσει η κινητή μονάδα από σπίτι τους», είπε η Πρόεδρος της Επιτροπής Εσωτερικών, Ελένη Μαύρου.  

Οι αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους εδώ και καιρό επεξεργάζονταν διάφορα σενάρια προκειμένου να διασφαλίσουν ότι όλοι οι Κύπριοι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα, χωρίς να διακινδυνεύεται η δημόσια υγεία και χωρίς να υπάρχουν διακρίσεις. 

Μετά από διαβουλεύσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, με το Υπουργείο Υγείας και τους Επιτρόπους Διοικήσεως και Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, αλλά και μετά από γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας, ετοιμάστηκε το σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο θα συζητηθεί τη Δευτέρα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εσωτερικών. 

«Αυτό το νομοσχέδιο θα οδηγηθεί στην Ολομέλεια την ερχόμενη Πέμπτη, 15 του μηνός για να μπορέσουν και οι έφοροι εκλογών να κάνουν τις πρακτικές διευθετήσεις που απαιτούνται. Ενώ ρυθμίσεις θα γίνουν και για ψηφοφορία στα νοσοκομεία», είπε η κ. Μαύρου.  

Αναφορικά με όσους θα θεωρούνται στενές επαφές κρουσμάτων και θα πρέπει να είναι σε αυτοπεριορισμό κατά την 30η Μαίου, θα μπορούν να ψηφίσουν στο εκλογικό τους κέντρο, με την προσκόμιση αρνητικού τεστ. 

Για την ρύθμιση των λεπτομερειών της διαδικασίας, θα εκπονηθεί σχετικό πρωτόκολλο από το Υπουργείο Υγείας.