Του Λούκα Φέσια
Την καταβολή αποζημιώσεων ύψους δώδεκα εκατομμυρίων ευρώ στους σιτοπαραγωγούς που έχουν πληγεί από την φετινή ανομβρία, αποφάσισαν σήμερα ο Υπουργός Γεωργίας Νίκος Κουγιάλης και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Γεωργικής Ασφάλισης.
Ο κύριος Κουγιάλης ανέφερε ότι μέχρι την ερχόμενη εβδομάδα θα πληρωθεί στους καλλιεργητές το πενήντα τοις εκατό των αποζημιώσεων, καθώς αναμένεται η ολοκλήρωση των ελέγχων και η οριστικοποίηση των εκτάσεων που έχουν ΚΑΛΙΕΡΓΗΘΕΊ από τους αρμόδιους λειτουργούς του Κυπριακού Οργανισμού Αγροτικών Πληρωμών.
«Είχαμε υποσχεθεί μέσα στον Ιούλιο ότι σε δύο μήνες θα καταβάλουμε αυτές τις πληρωμές, ο οργανισμός σήμερα ανταποκρίνεται και είναι έτοιμος να πληρώσει», είπε ο Κουγιάλης.
Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εκτιμήσεις των ζημιών που προκλήθηκαν λόγω κακών καιρικών συνθηκών σε εσπεριδοειδή, αγγουράκια, μέσπιλα, φυλλοβόλα δέντρα, αμπέλια και πατάτες, ώστε να αρχίσει η καταβολή των αποζημιώσεων στους δικαιούχους αγρότες, ύψους τεσσάρων εκατομμυρίων διακόσιων χιλιάδων ευρώ.
Ο Υπουργός Γεωργίας Νικος Κουγιάλης , επισήμανε ότι οι προσπάθειες για στήριξη των γεωργών που επηρεάζονται από το ρωσικό εμπάργκο συνεχίζονται, καθώς θα υποβάλει σχετικό αίτημα για χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά ταμεία στο επικείμενο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας, που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος Σεπτεμβρίου.