Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση αναφέρει ότι "κατά τη χθεσινή του συνεδρία, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε όπως η αρμόδια ομάδα, η οποία διαπραγματεύεται με την κοινοπραξία Noble Energy International Ltd / Delek Drilling Ltd Partnership / Avner Oil Exploration Ltd Partnership, ξεκινήσει άμεσα τις διαπραγματεύσεις με την ιταλο-κορεάτικη κοινοπραξία ENI / KOGAS, ανάδοχους των Τεμαχίων 2, 3 και 9 της κυπριακής ΑΟΖ, καθώς και με τη γαλλική Total E&P Cyprus, ανάδοχους των Τεμαχίων 10 και 11, για τις συμφωνίες που απαιτούνται για την κατασκευή και λειτουργία του Σταθμού Υγροποίησης Φυσικού Αερίου στο Βασιλικό".
Αναφέρεται ότι οι εν λόγω διαπραγματεύσεις αποτελούν απόρροια των Μνημονίων Συναντίληψης που υπεγράφησαν μεταξύ του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού και των αδειούχων των Τεμαχίων στην κυπριακή ΑΟΖ.
Νωρίτερα.
Η διαπραγματευτική ομάδα που διαπραγματευόταν το τερματικό υγροποίησης με τη Noble αρχίζει ανάλογες διαπραγματεύσεις και με την ENI-KOGAS. Αυτή ήταν μια πρόταση του Υπουργού Ενέργειας, η οποία και εγκρίθηκε χθες το απόγευμα από το Υπουργικό Συμβούλιο.
Αναμένεται η έναρξη διαπραγματεύσεων με την ENI-KOGAS, με σκοπό την κατάληξη σε συμφωνία, η οποία θα ορίζει τα δεδομένα, το πλαίσιο και τη διαδικασία για κατασκευή τερματικού υγροποίησης στο Βασιλικό, δεδομένου ότι θα επιβεβαιωθούν μέσω των γεωτρήσεων οι αναμενόμενες εκμεταλλεύσιμες ποσότητες φυσικού αερίου.
Οι παράλληλες διαπραγματεύσεις ευνοούν την κυπριακή πλευρά, καθώς δημιουργούνται συνθήκες ανταγωνιστικότητας και ξεκαθαρίζει περισσότερο η δομή και η διάρθρωση που θα έχει το τερματικό.