Σύμφωνα με όσα προβλέπει η συμφωνία, η έδρα της αναπτυξιακής αυτής τράπεζας θα είναι στη Σαγκάη, την προεδρία θα αναλάβει για μια περίοδο πέντε ετών αρχικά η Ινδία, ενώ το κεφάλαιό της θα είναι 50-100 δισεκ. δολάρια.
Παράλληλα, θα δημιουργηθεί ένα κοινό αποθεματικό ταμείο με διαθέσιμα 100 δισεκ. δολαρίων. Η "Νέα Τράπεζα Ανάπτυξης", σύμφωνα με την ανακοίνωση της 6ης συνόδου κορυφής των BRICS, θα επενδύει σε αναπτυξιακά έργα στα κράτη-μέλη της ομάδας.
Το Ταμείο, χάρη στα κεφάλαιά του, θα επιτρέψει να αποφεύγονται "οι βραχυπρόθεσμες πιέσεις ρευστότητας" αλλά και να υπάρξει "η προώθηση μεγαλύτερης συνεργασίας" των κρατών-μελών της BRICS και να "ενισχυθεί η παγκόσμια χρηματοοικονομική ασφάλεια", σημειώνεται στην ανακοίνωση της συνόδου.
Οι χώρες της ομάδας BRICS, που μετρούν το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού και το ένα πέμπτο του ΑΕΠ του πλανήτη, συζητούσαν εδώ και χρόνια για αυτό το διττό σχέδιο -το οποίο ουσιαστικά επιδιώκουν να αποτελέσει αντίβαρο στους αντίστοιχους θεσμούς της Παγκόσμιας Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, στους οποίους θεωρούν ότι δεν εκπροσωπούνται επαρκώς.
Σύμφωνα με την Ρουσέφ, η δημιουργία αυτών των θεσμών αποτελούσε μια προτεραιότητα για τα κράτη-μέλη της ομάδας BRICS, ώστε να προστατευθούν από διάφορα σενάρια κρίσης: "θα αποτελούν κάτι σαν δίχτυ ασφαλείας για να αυξηθεί η προστασία για τις χώρες (της ομάδας) BRICS και για άλλες χώρες. Είναι ένα ζήτημα που αφορά την ασφάλειά μας", είπε η οικοδέσποινα της συνόδου.