Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Του Κυριάκου Κυριακίδη
 
Σε Γολγοθά εξελίσσεται η διαδικασία εκκαθάρισης της πρώην Λαϊκής Τράπεζας. 
 
Μάλιστα ο Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης, επισημαίνει πως υπάρχουν τεράστιοι κίνδυνοι από το ενδεχόμενο μετάβασης της Λαϊκής, από το καθεστώς εξυγίανσης όπου βρίσκεται σήμερα, σε καθεστώς εκκαθάρισης. 
 
Μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, ο Χάρης Γεωργιάδης τόνισε πως δύο είναι οι λόγοι οι οποίοι δεν επιτρέπουν την έξοδο της τράπεζας από το καθεστώς εξυγίανσης: 
 
- Κατά πρώτο οι θυγατρικές στο εξωτερικό. Εάν η Λαϊκή έμπαινε υπό εκκαθάριση, τότε οι εθνικές κεντρικές τράπεζες θα παρέμβαιναν και θα τις έκλειναν. Τότε η αξία τους θα εκμηδενιζόταν. Ηδη υπάρχει σχετική αλληλογραφία με τις Κεντρικές Τράπεζες σε Ρουμανία, Σερβία, Ρωσία, Ουκρανία. 
- Τυχόν μετάβαση σε καθεστώς εκκαθάρισης, θα θέσει σε κίνδυνο τις σημαντικές οικονομικές διεκδικήσεις, μέσω αγωγών που έχει καταχωρήσει η Διαχειρίστρια της Λαϊκής έναντι τρίτων, και που αγγίζουν τα δύο δισεκατομμύρια ευρώ. 
 
Για να προσθέσει ότι θα πρέπει να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια πώλησης των θυγατρικών της Λαϊκής, μια διαδικασία δύσκολη, και πως για το λόγο αυτό τα περιουσιακά στοιχεία δεν θα μπορούσαν να διανεμηθούν στους δικαιούχους:
 
"Είναι εδώ που η διαδικασία κολλά αφού το ένα ζήτημα συγκρούεται με το άλλο. Πρέπει να γνωστοποιηθεί η διαδικασία εκκαθάρισης στα πλαίσια της οποίας θα λάβουν οι δικαιούχοι αυτά που πρέπει να πάρουν". 
 
Για ηθική υποχρέωση της Πολιτείας να βοηθήσει τους ανασφάλιστους καταθέτες, τους σημερινούς πιστωτές της Λαϊκής, έκανε λόγο ο βουλευτής του Δημοκρατικού Συναγερμού Πρόδρομος Προδρόμου: "Θέλουμε να βεβαιωθούμε και αυτό έχουμε διαμηνύσει σήμερα, ότι πρώτον και μέσω της διαχειρίστριας της Λαϊκής, αλλά και μέσω της σωστότερης διαχείρισης των συμφερόντων του 18%, θα διαφυλαχθούν τα συμφέροντα των πιστωτών". 
 
Κατά τη συζήτηση στην επιτροπή Οικονομικών, ο δικηγόρος των ανασφάλιστων καταθετών της Λαϊκής, Μιχάλης Ιωαννίδης, τόνισε πως το θέμα είναι κατ' εξοχήν πολιτικό και όχι νομικό και πρόσθεσε πως εδώ και 15 μήνες, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για τις προθέσεις πώλησης των στοιχείων ενεργητικού, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει πλάνο και σχεδιασμός για τη διανομή στους καταθέτες των συμφερόντων τους.