Της Στέλλας Κόκκινου-Γεωργιάδου
Στην ατζέντα της επόμενης συνεδρίας του Υπουργικού Συμβουλίου θα βρίσκεται κατά πάσαν πιθανότητα η πρόταση του υπουργείου Εσωτερικών για την μεταρρύθμιση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Ο υπουργός Εσωτερικών, Σωκράτης Χάσικος συζήτησε με τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και εκπροσώπους κομμάτων το θέμα της δημιουργίας δευτεροβάθμιου οργάνου, λέγοντας ότι θα υπάρξει αποκέντρωση του κεντρικού κράτους, καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, αναβαθμισμένες υπηρεσίες και το χαμηλότερο δυνατό κόστος:
"Αναλάβαμε την υποχρέωση να δώσουμε σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, σε τακτό χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να είναι πέραν του ενός μηνός, λεπτομέρειες για το δευτεροβάθμιο όργανο αλλά και τεχνοοικονομική μελέτη, που να δείχνει ότι πράγματι, μέσα από αυτήν την επιλογή, επιτυγχάνουμε το χαμηλότερο κόστος αλλά και τη δυνατότητα παροχής καλύτερων υπηρεσιών".
Από πλευράς του ο πρόεδρος της Ένωσης Δήμων, Αλέξης Γαλανός δήλωσε ότι η απόφαση της κυβέρνησης θα έπρεπε να συζητηθεί περισσότερο με τους Δήμους και ζήτησε περισσότερες λεπτομέρειες:
"Εκείνο που έχει μεγάλη σημασία είναι τι εξουσίες αφαιρούμε και από ποιους, με ποιο τρόπο γίνονται οι εκλογές για καταρτισμό αυτού του δευτεροβάθμιου σώματος, τι ρόλο θα έχουν οι Έπαρχοι. Αναμένουμε να έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες όσον αφορά τη λειτουργία αυτού του οργάνου".
Οι Δήμοι θα μελετήσουν το θέμα σε έκτακτη Γενική Συνέλευση η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 6 Ιουλίου.