Του Κυριάκου Κυριακίδη
Πράσινο φως στον προϋπολογισμό του Ταμείου για Προώθηση και Ενθάρρυνση της Χρήσης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, αλλά με έντονες ανησυχίες για την βιωσιμότητα του, έδωσαν οι Επιτροπές Εμπορίου και Οικονομικών της Βουλής.
Τις ανησυχίες προκαλεί το γεγονός ότι ήδη μέρος των δαπανών του επιδοτείται από τα αποθεματικά του Ταμείου.
Ειδικότερα, οι δαπάνες του Ταμείου για το 2014 προϋπολογίζονται στα 38 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι υπόλοιπες δαπάνες επιδοτούνται με μεταφορά 15 εκατομμυρίων από το αποθεματικό του Ταμείου, το οποίο ανέρχεται στα 22 εκατομμύρια 500 χιλιάδες ευρώ.
Για αλόγιστη στρατηγική με σταθερές δαπάνες που υπερβαίνουν τα 32 εκατομμύρια, που έχουν δέσει κράτος και καταναλωτές για τα επόμενα είκοσι χρόνια με ταρίφες που είναι απλησίαστες για τους καταναλωτές, έκανε λόγο ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου Λευτέρης Χριστοφόρου, προσθέτοντας ότι η μόνη Ανανέωσιμη Πηγή Ενέργειας που δεν έχει κόστος και δεν προωθείται είναι το net metering και η αυτοπαραγωγή ρεύματος από επιχειρήσεις:
"Η πολιτεία όφειλε από χρόνια να εφαρμόσει το "Net metering" και να παρείχε τη δυνατότητα σε κάθε νοικοκυριό να τοποθετεί φωτοβολταϊκά και να επιτυγχάνει μείωση μέχρι 85% των δαπανών του για ρεύμα".
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Νικόλας Παπαδόπουλος δήλωσε ότι ο προϋπολογισμός, θα είναι ο τελευταίος και εξέφρασε θλίψη για την καθυστέρηση της κατάθεσης του: "Εχουμε ένα ταμείο το οποίο δεν είναι βιώσιμο και δεν θα μπορέσει να καλύψει τις χρηματοδοτήσεις".
Το 2015 τα έσοδα εκτιμώνται σε πέραν των 20 εκατομμυρίων και οι δαπάνες στα 23, ενώ για το 2016 τα έσοδα προϋπολογίζονται στα 20 εκατομμύρια και οι δαπάνες στα 22 εκατομμύρια.