Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Του Λούκα Φέσια
 
Σταδιακή αναδιάρθρωση και κατηγοριοποίηση των αρχών τοπικής αυτοδιοίκησης, εισηγούνται οι Ιταλοί εμπειρογνώμονες στην έκθεση τους, που εκπόνησαν για λογαριασμό της Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων. Το προτεινόμενο πλάνο, το οποίο παρουσιάστηκε χθες το βράδυ σε Δημάρχους, περιλαμβάνει τέσσερα βήματα: 
 
Πρώτο, Εκσυγχρονισμό και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Δεύτερο, Συμπλεγματοποίηση υπηρεσιών. Τρίτο, Διαχωρισμό Δήμων σε τρείς κατηγορίες: Ενδοχώρας, Υπαίθρου και Παραλιακών. Τέταρτο, Συγχωνεύσεις Δήμων με παραμονή είκοσι δύο Δημαρχείων. 
 
Σύμφωνα με τον Δήμαρχο Εγκωμης Ζαχαρία Κυριάκου και τον Δήμαρχο Στροβόλου Λάζαρο Σαββίδη, το ακραίο σενάριο που επεξεργάστηκαν οι Ιταλοί τεχνοκράτες, με βάση την μακροπρόθεσμη οικονομική κατάσταση του τόπου, αφορά στις περαιτέρω συγχωνεύεις Δήμων με παραμονή μόνο δώδεκα Δημαρχείων. 
 
Βασική προϋπόθεση για την επιτυχή ολοκλήρωση των σχεδιασμών θεωρείται η τμηματική εφαρμογή των αλλαγών, με την ύπαρξη χρονικού διαστήματος που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και αξιολόγηση της υλοποίησης τους. Για το σκοπό αυτό, προτείνουν τη σύσταση αρμόδιας Επιτροπής, με μέλη εκλεγμένους εκπροσώπους των αρχών τοπικής αυτοδιοίκησης. Ικανοποίηση εκφράζει ο Δήμαρχος Λατσιών Παναγιώτης Κυπριανού:
 
«Είναι μία έκθεση η οποία έχει μία καθαρά ανθρωπιστική προσέγγιση, μία προσέγγιση που λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις τοπικές κοινωνίες πάνω από όλα και αυτό για μας τους Δημάρχους, τους Δήμους, είναι κάτι το σημαντικό.» 
 
Τα πορίσματα των Ιταλών εμπειρογνωμόνων, αναμένεται να συζητηθούν μεταξύ του Υπουργείου Εσωτερικών και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, σε σχέση και με τα συμπεράσματα των Βρετανών ειδικών, οι οποίοι προτείνουν μείωση του αριθμού των Δήμων σε πέντε.