Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Σε δηλώσεις στη Λεμεσό, ο κ. Μητσόπουλος είπε πως η καθυστέρηση που υπήρξε στην εφαρμογή του νέου κομίστρου οφείλεται "στη διαδικασία έκδοσης νέων καρτών και εισιτηρίων, που είναι μία διαδικασία χρονοβόρα, η εκτύπωση από το τυπογραφείο αλλά και η διανομή στις ανάδοχες εταιρίες είναι μία διαδικασία που διαρκεί περίπου τρεις εβδομάδες".
 
"Λόγω του ότι υπήρξαν διάφορα πολιτικά γεγονότα, εκτός του συγκεκριμένου θέματος, η απόφαση από το Υπουργικό Συμβούλιο ελήφθη με μια σχετική αργοπορία και δεν ήταν εφικτό η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου να αρχίσει από την 1η Μαρτίου", είπε ο Υπουργός Συγκοινωνιών, προσθέτοντας ότι η ισχύς του διατάγματος θα αρχίσει από την 1η Απριλίου με το νέο κόμιστρο των δέκα ευρώ.
 
Ανέφερε, παράλληλα, πως έχουν δοθεί οδηγίες για διευκόλυνση των μαθητών και ότι η εφαρμογή του μέτρου θα γίνεται με σχετική χαλαρότητα, έως ότου αρχίσει η εισαγωγή του νέου κομίστρου.
 
Ο κ. Μητσόπουλος υπενθύμισε ακόμη πως σε κάθε σχολική μονάδα θα λειτουργεί ένας μηχανισμός ο οποίος θα εξετάζει ειδικές περιπτώσεις μαθητών που έχουν διαπιστωμένη ανάγκη και αδυναμία να καταβάλουν το κόμιστρο, "προκειμένου αυτές οι περιπτώσεις να αντιμετωπίζονται επί τόπου, από κάθε σχολική μονάδα, ξεχωριστά".
 
Κληθείς εξάλλου να σχολιάσει την αναστολή της επ` αόριστον απεργίας των υπαλλήλων της Εταιρείας Μεταφοράς Επιβατών Λεμεσού και της διορίας 48ωρών από τις συντεχνίες για να εξευρεθούν τα χρήματα για τους μισθούς των εργαζομένων, ο Τάσος Μητσόπουλος εξέφρασε την ελπίδα πως το πρόβλημα θα λυθεί εντός της εβδομάδας και υπέδειξε ότι "κινούμαστε μέσα σε ένα ναρκοπέδιο".
 
 "Όταν δεν υπάρχουν αρκετά λεφτά βλέπετε τι σοβαρά προβλήματα δημιουργούνται κι ένα από τα προβλήματα αυτά είναι η αδυναμία έγκαιρης καταβολής των οφειλόμενων προς τη συγκεκριμένη εταιρεία, παρά το γεγονός ότι από την περασμένη εβδομάδα βρίσκεται σε εξέλιξη μία πολύ εντατική προσπάθεια, από τις υπηρεσίες του Υπουργείου μας, προκειμένου να υπάρξει λύση και να αποφευχθούν οποιεσδήποτε απεργιακές κινητοποιήσεις", συμπλήρωσε.
 
Πρόσθεσε, τέλος, πως θα πρέπει να υπάρξει μία συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών, να μπορέσει να γίνει εκταμίευση του ποσού το οποίο απαιτείται για να γίνουν οι καταβολές στους μισθούς και υπέδειξε ότι "είναι δεδομένο πως όσο υπάρχουν αυτές οι σημαντικές περικοπές, αυτοί οι πολύ σημαντικοί οικονομικοί περιορισμοί, θα κινούμαστε με προβλήματα. Κινούμαστε μέσα σ` ένα ναρκοπέδιο και αυτή είναι η πραγματικότητα".
 
Αγορασαν εισητηρια των 15 ευρω οι μαθητες καταγγελουν οι γονεις
 
Μαθητές αγόρασαν μηνιαίες κάρτες για τις μετακινήσεις τους με λεωφορείο στο ποσό των 15 ευρώ, διότι όπως αναφέρθηκε από το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων «δεν υπήρχε χρόνος για να τυπωθούν νέες κάρτες των 10 ευρώ», δηλώνει, σε ανακοίνωση της,  η Παγκύπρια Συντονιστική Επιτροπή Συνδέσμων Γονέων Τεχνικών Σχολών.
 
Η Επιτροπή, σχολιάζοντας, όπως σημειώνει, δημοσιεύματα στα ΜΜΕ και  δηλώσεις του Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων, ότι η εφαρμογή του νέου κομίστρου των 10 ευρώ για τις μετακινήσεις των μαθητών με λεωφορείο, θα γίνει από την 1η Απριλίου, παρόλο που το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε και ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων ανακοίνωσε την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου από τα μέσα Φεβρουαρίου, αναφέρει ότι οι  μαθητές που μπορούσαν και πήγαν χθες να αγοράσουν κάρτες μηνιαίες , τις αγόρασαν 15 ευρώ.
 
«Η δικαιολογία που δόθηκε από τον Υπουργό Συγκοινωνιών και Έργων ήταν ότι δεν υπήρχε χρόνος για να τυπωθούν νέες κάρτες των 10 ευρώ, λες και δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν οι παλιές με τη νέα τιμή. Εμείς οι οργανωμένοι γονείς της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Συνδέσμων Γονέων Τεχνικών Σχολών εκφράζουμε την απογοήτευση μας για την συμπεριφορά των κυβερνώντων για ακόμα μια φορά και λέμε ότι η κοροϊδία των μαθητών και των γονιών συνεχίζεται χωρίς τελειωμό», προστίθεται.
 
Οι αρμόδιοι, συνεχίζει η Επιτροπή, όφειλαν να ενημερώσουν τον κόσμο και να μην δημιουργούν ψεύτικες εντυπώσεις ότι το μέτρο θα είχε άμεση εφαρμογή.
 
«Με τη συμπεριφορά τους οι κυβερνώντες έδειξαν ότι οι προσβολές και ο εμπαιγμός απέναντι στους μαθητές και τους οργανωμένους γονείς αλλά και απέναντι στους Βουλευτές και τους θεσμούς συνεχίζονται. Θεωρούμε ότι ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων οφείλει να δει το θέμα των εξαιρέσεων των μαθητών των Τεχνικών Σχολών καθώς και των περιφερειακών Λυκείων και Γυμνασίων όπως και των μαθητών από ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού», καταλήγει η ανακοίνωση. 
 
Θέμα: Καλούμε την Πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της για τα κόμιστρα στα λεωφορεία
 
Με θυμό, ήρθαμε αντιμέτωποι χθες με την προχειρότητα και την κοροϊδία από πλευράς των κυβερνώντων. Ενώ πριν τρεις εβδομάδες, το Υπουργικό Συμβούλιο μονομερώς και αυθαίρετα αποφάσισε τη μείωση της μηνιαίας κάρτας κομίστρων στα λεωφορεία από 15 σε 10 ευρώ, χθες οι εταιρίες συγκοινωνιών σε όλες τις επαρχίες ζητούσαν από τους μαθητές 15 ευρώ.
 
Μάθαμε από ιστοσελίδες (και όχι από επίσημη ενημέρωση) πως ο Υπουργός Συγκοινωνιών, ξαφνικά μετά από τόσες εβδομάδες ανακάλυψε πως η νέα απόφαση της κυβέρνησης για 10 ευρώ μηνιαία κάρτα, θα εφαρμοστεί από την 1η Απριλίου και μετά. Δηλαδή, μισός Απρίλης (αφού ο άλλος μισός είναι το Πάσχα) και μισός Μάης (αφού 16 του Μάη κλείνουν τα σχολεία).
 
Δηλαδή, κάποιος θα πληρώσει 15 ευρώ το Μάρτη και είκοσι ευρώ για να πηγαίνει συνολικά 1 μήνα σχολείο τον Απρίλη – Μάη. Δεν είμαστε κορόιδα κύριε Υπουργέ. Λίγη υπευθυνότητα και ανθρωπιά δεν βλάφτει!
 
Αναμένουμε από την κυβέρνηση, έστω και τώρα, να αναλάβει τις ευθύνες της και επιτέλους να κάνει στόχευση στα κόμιστρα! Ως Οργανωμένοι Μαθητές θεωρούμε ότι υπάρχουν κατηγορίες μαθητών που θα πρέπει οπωσδήποτε να εξαιρεθούν από οποιαδήποτε υποχρέωση καταβολής κομίστρων (π.χ. Άποροι, παιδιά ανέργων, μαθητές Τεχνικών Σχολών και περιφερειακών λυκείων).
 
Αναμένουμε από την Επιτροπή Συγκοινωνιών της Βουλής να καλέσει την κυβέρνηση σε συνεδρία της για να τηρήσει τις υποσχέσεις της προς την ίδια την Επιτροπή και να λογοδοτήσει για τη χθεσινή κοροϊδία με τα 10 ευρώ.
 
Μετά την ολοήμερη αποχή από τα μαθήματα την περασμένη εβδομάδα, περιμένουμε την αντίδραση από την Πολιτεία. Ανάλογα των εξελίξεων, δεν θα διστάσουμε για πιο δυναμικά μέτρα. Δείξετε κατανόηση και συλλογικότητα με τα παιδιά σας. Μην μας σπρώχνετε στον γκρεμό.