Του Παύλου Ξανθούλη
Τέσσερα χρόνια πέρασαν από τις 25 Δεκεμβρίου 2009, ημέρα κατά την οποία η Κυπριακή Δημοκρατία όφειλε να γνωστοποιήσει προς τις Βρυξέλλες την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Η Λευκωσία δεν συμμορφώθηκε με την υποχρέωσή της και η Κομισιόν της απέστειλε προειδοποιητική επιστολή. Το νέο χρονικό περιθώριο που δόθηκε προς την Κύπρο, μέχρι το τέλος του 2012 παρήλθε και πάλι, χωρίς να διαπιστωθεί συμμόρφωση των κυπριακών Αρχών με τις υποδείξεις των Βρυξελλών.
Ως αποτέλεσμα, η Κομισιόν προσέφυγε στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ζητώντας, αφενός να αναγνωριστεί η παράλειψη της νήσου για την εμπρόθεσμη θέσπιση ή κοινοποίηση των αναγκαίων διατάξεων για χρήση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Αφετέρου, η Κομισιόν ζητά όπως επιβληθεί προς την Κύπρο ημερήσιο πρόστιμο έντεκα χιλιάδων, τετρακόσιων τεσσάρων ευρώ και ογδόντα σεντ, από την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης του Δικαστηρίου.
Καταδίκη της Κύπρου για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ημερήσια «καμπάνα» 11.404 ευρώ και 80 σεντ ζητά η Κομισιόν από το Δικαστήριο.