Του Λούκα Φέσια
Προτάσεις για να διατηρηθούν σε λειτουργία οι προβληματικές επιχειρήσεις, αλλά και να αποφευχθούν περαιτέρω απολύσεις στον ιδιωτικό τομέα, και παράλληλα να αναχαιτισθεί η ανεργία, κατέθεσε η Υπουργός Εργασίας, Ζέτα Αιμιλιανίδου, στη συνεδρία του Εργατικού Συμβουλευτικού Σώματος.
Οι προτάσεις αφορούν στην:
- Εφαρμογή του συστήματος time sharing, δηλαδή ανακατανομή των ωρών εργασίας του προσωπικού μιας προβληματικής επιχείρησης με κάλυψη του μισθολογικού κόστους από το Ταμείο Ανεργίας (και στην)
- Εργοδότηση ανέργων για τις επιπρόσθετες ώρες εργασίας που προκύπτουν από το εορταστικό και τουριστικό ωράριο, με κάλυψη του μισθολογικού κόστους κατά την περίοδο εκπαίδευσης από το Ταμείο Ανεργίας.
Ικανοποίηση εξέφρασαν οι επικεφαλής και εκπρόσωποι συνδικαλιστικών και εργοδοτικών οργανώσεων, οι οποίοι συμφώνησαν στην άμεση έναρξη κοινωνικού διαλόγου, με στόχο την εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων το αργότερο μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στο Υπουργείο Εργασίας επικρατεί έντονος προβληματισμός καθώς το τελευταίο εξάμηνο έχουν υποβληθεί τριάντα πέντε χιλιάδες προφορικά και δύο χιλιάδες γραπτά παράπονα, από εργοδότες και εργαζόμενους που αφορούν καταπάτηση εργασιακών υποχρεώσεων και δικαιωμάτων.
Νωρίτερα σήμερα.
Αρχίζει άμεσα ο κοινωνικός διάλογος για τα θέματα στήριξης της απασχόλησης και αποφυγής απολύσεων, με την συζήτηση όλων των άλλων θεμάτων να ακολουθεί ώστε να υπάρξει κατάληξη σε συγκεκριμένες εισηγήσεις που θα τεθούν στο τραπέζι για περεταίρω διαβούλευση, δήλωσε η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Ζέτα Αιμιλιανίδου μετά το τέλος της συνεδρίας του Εργατικού Συμβουλευτικού Σώματος.
Με πνεύμα πολύ συναινετικό συζητήθηκαν όλα τα θέματα, σημείωσε η Υπουργός, λέγοντας ότι για τα πρώτα δύο θέματα, στόχος είναι η ολοκλήρωση της συζήτησής τους μέχρι τέλος Νοεμβρίου. Για τα υπόλοιπα είπε ότι θα συζητηθούν ακολούθως επισημαίνοντας ότι πρόκειται για την έναρξη ενός κοινωνικού διαλόγου «με στόχο αφενός την στήριξη των επιχειρήσεων και αφετέρου την διατήρηση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων αυτών που δεν διέπονται από συλλογικές συμβάσεις».
Ερωτηθείσα εάν υπάρχει το περιθώριο λόγω και των πιέσεων της Τρόικας, η κ. Αιμιλιανίδου είπε ότι η Τρόικα δεν έχει καμία σχέση με οποιοδήποτε σχέδιο αφορά την υφιστάμενη κρίση, λέγοντας ότι με την εμπλοκή «όλων των ενδιαφερομένων μερών θα αποφασίζονταν κάποια μέτρα τα οποία κρίνουμε ότι είναι αναγκαία».
Θέλει δε να ξεκαθαρίσει ότι τα μέτρα αυτά δεν ήταν και δεν είναι σε βάρος των εργαζομένων, αλλά ήταν, είναι και θα είναι η απαρχή ενός κοινωνικού διαλόγου με ένα στόχο, την διατήρηση των επιχειρήσεων και την διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων που δεν διέπονται από συλλογικές συμβάσεις.
Κληθείσα να πει κάτι πιο συγκεκριμένο για την σημερινή συνεδρία, υπό το φως και των όσων έχουν ακουστεί για περικοπές μισθών και ωφελημάτων, η Υπουργός Εργασίας είπε ότι κακώς έχει ακουστεί για αποκοπές μισθών και ωφελημάτων. «Σε καμία περίπτωση δεν τέθηκε ποτέ θέμα αποκοπής μισθών και ωφελημάτων για τον ιδιωτικό τομέα. Αυτά τα πράγματα δεν είναι μονομερώς που αποφασίζονται, αλλά τα ενδιαφερόμενα μέρη, οι συντεχνίες και οι εργοδοτικές οργανώσεις τα συζητούν. Άλλο η έναρξη κοινωνικού διαλόγου και άλλο η προαπόφαση για αποκοπή ωφελημάτων».
Σε ερώτηση εάν αυτά θα τεθούν στο τραπέζι του διαλόγου με τους κοινωνικούς εταίρους, η κ. Αιμιλιανίδου επανέλαβε ότι σήμερα αποφασίστηκε με συναίνεση όλων, η έναρξη διαλόγου για την στήριξη της απασχόλησης και την αποφυγή περαιτέρω απολύσεων. Όλα τα άλλα, σημείωσε, μετά από διάλογο θα συμφωνηθεί το πλαίσιο ώστε να αρχίσει ο κοινωνικός διάλογος.
«Η κυβέρνηση και το Υπουργείο είναι θεματοφύλακες δικαιωμάτων, σέβεται πλήρως την αρχή του κοινωνικού διαλόγου, το δικαίωμα των εκπροσώπων των εργαζομένων, των εργοδοτικών οργανώσεων, την βασική αρχή συζήτησης μεταξύ τους», κατέληξε.