Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών μιλώντας στο ειδησεογραφικό περιοδικό Focus φαίνεται να εγκαταλείπει την εμμονή του για αποπληρωμή του χρέους της Γερμανίας μετά το 2015.
Ταυτοχρόνως, δέχεται να επικεντρωθεί στους στόχους της αποτροπής του περαιτέρω δανεισμού και της αποφυγής αύξησης των φόρων.
Σε προδημοσίευση μέρους της συνέντευξης, ο Σόιμπλε δηλώνει ότι στόχος είναι να μην υπάρξει νέο χρέος από το 2015 και μετά αλλά και να μειωθεί ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ κάτω από το 60%, μέσα σε 10 χρόνια.
«Ο λόγος του χρέους μειώνεται αυτόματα εάν δεν εκδώσουμε νέα χρεόγραφα και εάν η οικονομία συνεχίζει να αναπτύσσεται. Θέλουμε να (. . .) μην προχωρήσουμε σε νέο δανεισμό από το 2015 και να συνεχίσουμε έτσι από τότε και μετά », υπογραμμίζει ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.
«Πιστεύουμε ότι οι αυξήσεις των φόρων είναι αντιπαραγωγικές. Αυτή είναι η βάση στην οποία διαπραγματευόμαστε», διευκρινίζει ο υπουργός Οικονομικών.
Οι δηλώσεις Σόιμπλε δίνουν μεγαλύτερα περιθώρια διαπραγματεύσεων στην, υπό την Άγκελα Μέρκελ, παράταξη των Χριστιανοδημοκρατών και των Χριστιανοκοινωνιστών (CDU/CSU) με τους Σοσιαλδημοκράτες (SPD), που ζητούν να δοθεί ώθηση στις επενδύσεις σε υποδομές όπως το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η εφημερίδα Welt am Sonntag έγραψε, εν τω μεταξύ, ότι η νέα κυβέρνηση ενδέχεται να είναι μεγαλύτερη από την απερχόμενη, η οποία είχε 16 μέλη. Σύμφωνα με το δημοσίευμα το SPD αξιώνει επτά έως οκτώ υπουργεία, ενώ το περιοδικό Der Spiegel εκτιμά ότι οτι Σοσιαλδημοκράτες ζητούν επτά υπουργεία και προτίθεται να εγκαταλείψουν τη διεκδίκηση του υπουργείου Οικονομικών.
Τα δημοσιεύματα διέψευσε, πάντως, ο ηγέτης του SPD Ζίγκμαρ Γκάμπριελ δηλώνοντας ότι η κατανομή των υπουργείων θα είναι το τελευταίο που θα αποφασιστεί.