Του Παύλου Ξανθούλη
Η Κομισιόν έχει τροχιοδρομήσει τις διαδικασίες έγκρισης των κοινοτικών κονδυλίων, συνολικού ύψους 200 εκατ. ευρώ, τόσο σε επίπεδο Ευρωβουλής όσο και επίπεδο Συμβουλίου.
Σε πρώτη φάση, θα εγκριθεί τροποποίηση επί του προϋπολογισμού για το 2014, η οποία θα αφορά στην πρώτη δόση των 100 εκατ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα διατεθί το 2015.
Την ίδια ώρα, η Λευκωσία επιχειρεί να διασφαλίσει ότι δεν θα χαθεί ούτε σεντ από τα κοινοτικά κονδύλια που θα διατεθούν στο πλαίσιο των Διαρθρωτικών Ταμείων για την περίοδο 2014-2020 και επιδιώκει αύξηση του ποσοστού συγχρηματοδότησης που θα παράσχουν οι Βρυξέλλες για αναπτυξιακά έργα.
Το θέμα ήγειρε στο Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων, ο υφυπουργός Παρά τω Προέδρω Κωνσταντίνος Πετρίδης, τονίζοντας τη σημασία που έχει η χρήση κοινοτικών πόρων προς ενίσχυση των προσπαθειών για ανάκαμψη της οικονομίας.
Ο κ. Πετρίδης επεσήμανε ότι «η ουσιαστική αύξηση του ποσοστού συγχρηματοδότησης για τα Διαρθρωτικά Ταμεία θα βοηθήσει την Κύπρο, κατά αποτελεσματικό τρόπο, χωρίς να δημιουργεί οποιαδήποτε επιπρόσθετη επιβάρυνση στον κοινοτικό προϋπολογισμό» και κάλεσε τους 27 εταίρους της Κύπρου να δώσουν τη συγκατάθεσή τους.