Του Χρίστου Χαραλάμπους
Στη βάση συγκεκριμένης έκθεσης, που αναδεικνύει ως μέγιστη ανάγκη την συμπλεγματοποίηση υπηρεσιών, σε πρώτο χρόνο, και την ανάθεση υπηρεσιών στον ιδιωτικό τομέα σε μεταγενέστερο στάδιο, θα συζητήσουν τα μέλη της Ενωσης Δήμων, στη Γενική Συνέλευσή τους στα μέσα Σεπτεμβρίου.
Μιλώντας στον ΑΝΤ1 ο αρμόδιος Υπουργός Εσωτερικών, Σωκράτης Χάσικος, ανέφερε ότι μόνο μέσα από τέτοιες συνέργειες θα αντιμετωπιστεί η πρωτοφανής οικονομική στενότητα των Δήμων:
"Ηδη έχουν προχωρήσει πολλοί δήμοι και κοινότητες σε συνεργασίες μέσα από τις οποίες εξοικονομούνται από τη μία χρήματα και από την άλλη προσφέρονται καλύτερες υπηρεσίες. Αυτό έχει γίνει σε πολλούς. Εκείνο που λέμε εμείς είναι αυτό να διευρυνθεί και να μην παραμένει κάθε δήμος και κοινότητα να διαχειρίζεται μόνο τα δικά της. Και λέω το πολύ απλό, συλλογή σκυβάλων. Μπορούν να συνεργαστούν γιατί να μην συνεργαστούν γιατί ο καθένας να έχει τους δικούς του μηχανισμούς".
Στο τραπέζι θα τεθεί και ζήτημα από κοινού διαχείρισης εξειδικευμένου προσωπικού, καθώς το μορατόριουμ στις προσλήψεις δεν πρόκειται να αρθεί, την ώρα που εκατοντάδες υπάλληλοι στην τοπική αυτοδιοίκηση είτε αφυπηρετούν είτε ζητούν πρόωρη αφυπηρέτηση:
"Είναι επίσης τα θέματα προσωπικού όπου εκεί πρέπει να γίνει εξοικονόμηση προσώπων. Πολλοί έχουν υποβάλει πρόωρη αφυπηρέτηση άλλοι δε έχουν αφυπηρετήσει ήδη. Δεν προσλαμβάνει κανένας δήμος, δεν επιτρέπει το Υπουργείο Εσωτερικών σε κανένα δήμο να προβεί σε πρόσληψη έστω και ένα πλην εξαιρετικών περιπτώσεων. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό είναι το γενικότερο πλαίσιο θεσμικό που διέπει τους δήμους".
Σε ό,τι αφορά το σενάριο συμπλεγματοποίησης Δήμων, αυτό τοποθετείται σε βάθος χρόνου και κατόπιν εξειδικευμένων μελετών που θα διερευνήσουν και τη βιωσιμότητα ενός σχεδίου δημιουργίας περιφερειών στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών.