Ο Σύνδεσμος Παλαιών Μετόχων Τράπεζας Κύπρου εκφράζει τη μεγάλη ικανοποίησή του προς τη Βουλή που στις 11 Ιουλίου, 2024 ψηφίστηκαν δύο προτάσεις νόμου του ΔΗΣΥ που αφορούν το Ταμείο Αλληλεγγύης και που είχαν κατατεθεί από τον κ. Αβέρωφ Νεοφύτου. Η μια για την καλύτερη λειτουργία του Ταμείου και η δεύτερη για θεσμοθέτηση της χρηματοδότησής του με συγκεκριμένη φορολογία επί των τραπεζών.
Υπενθυμίζουμε ότι στο Εθνικό Ταμείο Αλληλεγγύης (ΕΤΑ) συμπεριλαμβάνονται, πέραν των καταθετών και κατόχων αξιογράφων, και οι παλαιοί μέτοχοι της Τράπεζας Κύπρου που υπερβαίνουν τις 92.000. Και οι τρεις πιο πάνω ομάδες συμμετέχουν θεσμικά στο Διαχειριστικό Συμβούλιο με τους συνδέσμους τους. Παραταύτα, το Υπουργείο Οικονομικών που διαχειρίζεται το ΕΤΑ, ενώ έχει καλέσει τους κουρεμένους καταθέτες και κατόχους αξιογράφων να υποβάλουν τις αιτήσεις τους δεν έχει μέχρι στιγμής πράξει το ίδιο και για τους κουρεμένους μετόχους. Θεωρούμε τη παράληψη αυτή αυθαίρετη και εκτός νόμου.
Ο Σύνδεσμος μας θα επιμένει στην ορθή εφαρμογή του νόμου ούτως ώστε να επιτραπεί και στους παλαιούς μετόχους να υποβάλουν τις αιτήσεις τους. Ακολούθως το ΕΤΑ θα πρέπει χωρίς περαιτέρω χρονοτριβή να προχωρήσει στην άμεση, σταδιακή και μακροπρόθεσμη αναπλήρωση των απωλειών για αποκατάσταση μιας σοβαρής αδικίας που επισυνέβει πριν 11 χρόνια.