Του Σωκράτη Ιωακείμ
Tο θέμα της λήξης κρατικών ομολόγων, ύψους 2,8 δις ευρώ, συζήτησαν σήμερα με την τρόικα οι τεχνοκράτες του Υπουργείου Οικονομικών.
Οπως αναφέρουν κύκλοι του Υπουργείου τα ομόλογα τα οποία λήγουν τον Ιούλιο είναι δύο πακέτων: Το ένα ανέρχεται σε 1 δισεκατομμύριο ευρώ και το κατέχουν τράπεζες, ο Συνεργατισμός και ημικρατικοί οργανισμοί και δεύτερο πακέτο 1,8 δις, είχε δοθεί πέρυσι ως κρατική ενίσχυση της Λαϊκής Τράπεζας.
Όπως πληροφορείται ο ΑΝΤ1 για το ποσό που δόθηκε ως ενίσχυση στην Λαϊκή Τράπεζα συζητήθηκαν δύο σενάρια. Πρώτον να αποπληρωθεί και να εκδοθεί καινούριο ομόλογο και δεύτερο να μετακυλιστεί η ημερομηνία λήξης του υφιστάμενου δανείου, ενώ για τον εσωτερικό δανεισμό ζητήθηκε η ημερομηνία ωρίμανσης του ομολόγου σε περίοδο εκτός του προγράμματος στήριξης Πηγές του Υπουργείου Οικονομικών που μίλησαν στον ΑΝΤ1 έστειλαν καθησυχαστικά μηνύματα σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για στάση πληρωμών προσθέτοντας ότι η διαδικασία που ακολουθείται είναι συμφωνημένη στο μνημόνιο.
Το συνολικό χρέος ομολόγων , το οποίο λήγει εντός της περιόδου του Προγράμματος Στήριξης της Κύπρου, ανέρχεται σε 5,1 δις. Από αυτά, τα 4,1 θα αναχρηματοδοτηθούν με κεφάλαια από το δάνειο, που η Κύπρος θα πάρει από τον Μηχανισμό Στήριξης, ενώ το 1 δις θα ανανεωθεί. Προσπάθειες, εξάλλου, καταβάλλονται και για την επιμήκυνση και συνεπώς ανανέωση του δανείου των 2,5 δις, το οποίο είχε εξασφαλίσει η κυβέρνηση Χριστόφια από τη Ρωσία.