Του Λούκα Φέσια
Ενδιαφέρον για επενδύσεις δισεκατομμυρίων στον τομέα των πετροχημικών από τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κυπριακής Δημοκρατίας, επιδεικνύουν εταιρείες κολοσσοί από το Ισραήλ και τη Γερμανία.
Φιλοξενούμενος στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι» με τον Δημήτρη Ευθυμίου, ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της ΚΡΕΤΥΚ Σόλων Κασίνης, εξέφρασε την εκτίμηση ότι τα κατασκευαστικά έργα για το τερματικό υγροποίησης φυσικού αερίου στο Βασιλικό θα αρχίσουν το 2015, ώστε όλες οι υπό εξέταση επενδύσεις στον τομέα, να πάρουν σάρκα και οστά.
Την ίδια ώρα, ο κύριος Κασίνης επεσήμανε τη δυνατότητα εξαγωγής φυσικού αερίου από τα οικόπεδα 12, 9 και 3, τα οποία απέχουν λιγότερο από διακόσια χιλιόμετρα από τις ακτές της Λεμεσού, μέσω απλών διασωληνώσεων κατευθείαν από τα κοιτάσματα. Τόνισε επίσης, τα πολλαπλά οικονομικά οφέλη από την άμεση αξιοποίηση του φυσικού αερίου.
Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της ΚΡΕΤΥΚ, υπογράμμισε ότι μετά τις πρόσφατες επαφές του Προέδρου της Δημοκρατίας στις Βρυξέλλες, η Κύπρος εδραιώνεται ως ενεργειακός κόμβος για την Ευρώπη. Υπολογίζεται μάλιστα ότι για την περίοδο 2019-2030, η Κύπρος θα μπορεί να καλύψει πέραν του πενήντα τοις εκατό των ενεργειακών αναγκών της Ευρώπης.