Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Σε συνέντευξή του προς την Κυριακάτικη Bild, και μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η απόφαση της Κομισιόν ακόμη και εντός του κόμματός του, ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε υπεραμύνεται της σχετικής απόφασης για τη διάθεση περισσότερου χρόνου σε Γαλλία και Ισπανία.

Όπως διευκρινίζει ο Γερμανός υπουργός, η Κομισιόν εκτίμησε ότι οι δυο χώρες χρειάζονται περισσότερο χρόνο «λόγω επιδείνωσης της οικονομικής κατάστασης». Αυτό όμως, όπως λέει, προβλέπεται από το πιο αυστηρό πλέον Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης, που επιτρέπει μια κάποια ελαστικότητα στην τήρηση των κανόνων.
 
Η Κομισιόν όμως, επισημαίνει ο κ. Σόιμπλε, έχει πει επίσης ότι αυτό συνοδεύεται από σαφείς προϋποθέσεις όσον αφορά την προώθηση των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων. «Η Κομισιόν θα παρουσιάσει στα τέλη Μαΐου αυτές τις συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες θα συζητηθούν και θα αποφασιστούν στο Συμβούλιο των υπ. Οικονομικών». Και όπως τονίζει τέλος ο Β. Σόιμπλε, η γερμανική κυβέρνηση και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφωνούν απόλυτα ότι δεν επιτρέπεται να υπάρξει χαλάρωση στις μεταρρυθμίσεις».
 
Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών δήλωσε εξάλλου πως η Γαλλία δεν πρέπει να εγκαταλείψει τον δρόμο των μεταρρυθμίσεων μετά την διετή παράταση που έδωσαν στο Παρίσι οι Βρυξέλλες με στόχο τη μείωση του δημόσιου ελλείμματος.
 
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή "έχει τονίσει πως κάθε αναβολή της επίτευξης του στόχου για μείωση του ελλείμματος θα πρέπει να συνοδεύεται από σαφείς δεσμεύσεις για αναγκαίες μεταρρυθμίσεις", υπογράμμισε ο Σόιμπλε σε συνέντευξή του στην γαλλική οικονομική εφημερίδα Les Echos.
  
Όμως για τον Σόιμπλε "ένα πράγμα είναι ήδη ξεκάθαρο: δεν μπορούμε να εγκαταλείψουμε τον δρόμο των μεταρρυθμίσεων".
 
Αναφερόμενος στην πρόσφατη πολεμική του γαλλικού Σοσιαλιστικού Κόμματος εναντίον της καγκελαρίου Μέρκελ, ο γερμανός υπουργός Εξωτερικών εξέφρασε τη λύπη του για τη στάση αυτή, λέγοντας πως "αντί ορισμένοι πολιτικοί να ασχολούνται με τις πραγματικές αιτίες των σημερινών προβλημάτων, προτιμούν να ψάχνουν αποδιοπομπαίους τράγους".
  
"Και οι δυο μας ( ο ίδιος και η κ.Μέρκελ) έχουμε αφιερώσει τα τελευταία χρόνια στην σταθεροποίηση και την ανάκαμψη της ευρωζώνης, στην παροχή βοήθειας στα κράτη-μέλη που βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Δεν νομίζω πως όλοι αυτοί που μας κρίνουν μπορούν να πουν κάτι διαφορετικό", πρόσθεσε.
 
Η αιτία των προβλημάτων ορισμένων κρατών μελών "είναι το αυξημένο δημόσιο χρέος και η έλλειψη ανταγωνιστικότητας" και όχι τα προγράμματα λιτότητας, τόνισε ο γερμανός υπουργός.
 
Για τον ίδιο είναι "τρελό" να πιστεύει κανείς πως μπορούμε να διευθετήσουμε το πρόβλημα της ανεργίας των νέων με ακόμα μεγαλύτερο χρέος, εκτιμώντας πως αντίθετα η λύση βρίσκεται "στις παραγωγικές επενδύσεις, τις διαρθρωτικές αλλαγές, στην παιδεία και την έρευνα".
 
Εν τω μεταξύ, σε συνέντευξή του προς την Welt am Sonntag ο Πρόεδρος της Κομισιόν Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο υπερασπίζεται την Καγκελάριο Μέρκελ έναντι των επικρίσεων που δέχθηκε κυρίως από τη Γαλλία και διευκρινίζει ότι «δεν είναι η κυρία Μέρκελ υπεύθυνη για αυτά που συμβαίνουν στη Γαλλία και τη Πορτογαλία».
 
Ο καθένας θα πρέπει να καθαρίσει τη δική του αυλή, λέει ο κ. Μπαρόζο, προσθέτοντας ότι «αυτή η κρίση και τα προβλήματά της δεν είναι το αποτέλεσμα της γερμανικής πολιτικής ούτε των σφαλμάτων της ΕΕ. Είναι το αποτέλεσμα μιας υπερβολικής πολιτικής δαπανών, χαμηλής ανταγωνιστικότητας και ανεύθυνων χειρισμών στις κεφαλαιαγορές».
 
Ο κ. Μπαρόζο απονέμει εύσημα στην Καγκελάριο που, όπως λέει, αντιλαμβάνεται καλύτερα από όλους τι συμβαίνει.
 
Εξάλλου, τηλεφωνική επικοινωνία με τον Γάλλο Πρόεδρο Φρανσουά Ολάντ είχε η Γερμανίδα Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ. Όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης, υπήρξε μια «καλή ανταλλαγή απόψεων» μεταξύ των δυο ηγετών, με αντικείμενο την προετοιμασία των Συνόδων Κορυφής στις 22 Μαΐου και 27 και 28 Ιουνίου.
 
Εντός του Μαΐου οι δυο κυβερνήσεις προτίθενται να παρουσιάσουν τις κοινές τους προτάσεις για τη μελλοντική αξιολόγηση της ανταγωνιστικότητας των χωρών της ευρωζώνης.