Όπως δήλωσε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Στέφανος Στεφάνου μετά από τη συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου, το Εφοριακό Συμβούλιο ιδρύθηκε το 2000 με αρμοδιότητα τον ιεραρχικό διοικητικό έλεγχο των αποφάσεων του Διευθυντή του Τμήματος Εσωτερικών Προσόδων, ο οποίος ασκείται με τη διαδικασία της ιεραρχικής προσφυγής.
Η λειτουργία του Εφοριακού Συμβουλίου όλα αυτά τα χρόνια, πρόσθεσε ο κ. Στεφάνου, δεν έχει πείσει για την αναγκαιότητα ύπαρξης του και ως εκ τούτου η Κυβέρνηση έχει αποφασίσει να αποστείλει το σχετικό νομοσχέδιο στη Βουλή για την κατάργηση του.