Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Τελεσίγραφο μέχρι και την Κυριακή προς την εργοδοτική πλευρά, δίνουν οι συντεχνίες προκειμένου να αποδεχθεί την συμβιβαστική πρόταση του υπουργείου Εργασίας.

Σε περίπτωση εμμονής της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Εργολάβων Οικοδομών, στις θέσεις της, τότε από την Δευτέρα προχωρούν σε κλιμάκωση των απεργιακών μέτρων, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την κυπριακή οικονομία, μεσούσης της οικονομικής κρίσης.

Ήδη κάθε μέρα της απεργίας, που διαρκεί εδώ και 12 μέρες, κοστίζει στην οικονομία 8 εκατομμύρια ευρώ.

Η εργοδοτική πλευρά δεν μας αφήνει άλλη επιλογή, ανέφερε σε μια κατάμεστη από απεργούς οικοδόμους της ΣΕΚ και της ΠΕΟ, αίθουσα, ο αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της ΣΕΚ Αντρέας Μάτσας.

Η ΠΕΟ με συνελεύσεις στους χώρους εργασίας των οικοδόμων, θα απαντήσει από την ερχόμενη Δευτέρα με νέα πιο δυναμικά μέτρα, ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας της οργάνωσης Πάμπης Κυρίτσης κηρύσσοντας αγώνα μέχρι την δικαίωση των οικοδόμων

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην απεργία θα κληθούν από την ΣΕΚ και την ΠΕΟ να συμμετάσχουν και οι 460 εργαζόμενοι στον κλάδο του ετοιμοπαράδοτου σκυροδέματος.

Ο Γενικός Γραμματέας Οικοδόμων ΣΕΚ, Γιαννάκης Ιωάννου και ο ομόλογος του της ΠΕΟ Μιχάλης Παπανικολάου, τόνισαν ότι οι εργολάβοι δεν σεβάστηκαν τις θυσίες μισθών και επιδομάτων 10%, που αποδέχτηκαν οι οικοδόμοι.

Το μεσημέρι, με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Εργοδοτών και Βιομηχάνων, ο Σύνδεσμος Εργολάβων, είχε συνάντηση με την υπουργό Εργασίας από την οποία ζήτησε διευκρινήσεις επί της συμβιβαστικής πρότασης.

Ο Διευθυντής του Τμήματος Εργασιακών Σχέσεων του υπουργείου Εργασίας Αντρέας Μυλωνάς, είπε ότι η Υπηρεσία είναι έτοιμη ανά πάσα στιγμή για την εξεύρεση συμβιβαστικής λύσης.

Ο Σύνδεσμος Εργολάβων, απέρριψε χθες την μεσολαβητική πρόταση του υπουργείου Εργασίας, επιμένοντας ότι η συλλογική σύμβαση, αντί διετής να είναι μονοετής, ενώ θεωρεί κόκκινη γραμμή, την προτεινόμενη διαδικασία πιστοποίησης των προσόντων των οικοδόμων.

Στο πιο κάτω βίντεο, πώς σχολίασαν τα πολιτικά κόμματα, το συνεχιζόμενο αδιέξοδο στην οικοδομική βιομηχανία:

Διορία μέχρι και την Κυριακή δίνουν οι συντεχνίες ΣΕΚ και ΠΕΟ των Οικοδόμων στην εργοδοτική πλευρά, για να αποδεχθούν τη μεσολαβητική πρόταση της Υπουργού Εργασίας, Σωτηρούλας Χαραλάμπους.

Εάν δεν γίνει αποδεκτή από τους εργοδότες, προειδοποιούν οι συντεχνίες, θα ακολουθήσει κλιμάκωση των μέτρων από τους οικοδόμους.

Οι απεργοί της Επαρχίας Λευκωσίας πραγματοποίησαν σήμερα Γενική Συνέλευση στα γραφεία της ΣΕΚ.

Τόσο από πλευράς ΣΕΚ, δια του Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέας Ανδρέα Μάτσα όσο και από πλευράς ΠΕΟ δια του Γενικού Γραμματέα Πάμπη Κυρίτση εκφράστηκε η θέση ότι η απεργία των οικοδόμων θα συνεχιστεί.

Παρών στη Γενική Συνέλευση ήταν και ο Πρόεδρος της ΠΟΕΔ Φίλιος Φυλακτού ο οποίος εξέφρασε την αλληλεγγύη και στήριξη των δασκάλων στον αγώνα των οικοδόμων.

Όλες οι πληροφορίες, στο βίντεο, με την ανταπόκριση του οικονομικού συντάκτη του ΑΝΤΕΝΝΑ, Κυριάκου Κυριακίδη, στο απογευματινό δελτίο ειδήσεων: 

Συνέχιση της απεργίας αποφάσισε η συνέλευση απεργών οικοδόμων της ΔΕΟΚ και επικρίνει ΣΕΚ και ΠΕΟ 

Η έκτακτη συνέλευση των απεργών μελών της ΔΕΕ Οικοδόμων –ΔΕΟΚ που συνήλθε σήμερα στην Δημοσιογραφική Εστία αποφάσισε ομόφωνα να συνεχίσει τον απεργιακό αγώνα μέχρι την τελική κατάληξη σε συμφωνία για ανανέωση της συλλογικής σύμβασης της οικοδομικής βιομηχανίας, αναφέρεται σε ανακοίνωση της συνδικαλιστικής οργάνωσης.

Οι απεργοί αποφάσισαν την πραγματοποίηση συγκέντρωσης διαμαρτυρίας έξω από τα κεντρικά γραφεία της ΟΣΕΟΚ στην Λευκωσία την ερχόμενη εβδομάδα.

‘‘Συνεχίζουμε τον μαχητικό απεργιακό αγώνα μέχρι δίκαιη και αξιοπρεπή ανανέωση της σύμβασης’’ δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ΔΕΟΚ Διομήδης Διομήδους που παρευρέθηκε και χαιρέτισε τους απεργούς.

«Οι απεργοί της ΔΕΟΚ, πέραν των 300 που παρευρέθηκαν σε παγκύπρια έκτακτη συνέλευση διαφώνησαν ομόφωνα και με την βεβιασμένη απόφαση των ηγεσιών των συντεχνιών ΠΕΟ και ΣΕΚ να αποδεχθούν τη νέα μεσολαβητική πρόταση της Υπουργού ημερομηνίας 7.2.2013 χωρίς να υπάρχει προηγουμένως αποδοχή της και από την ΟΣΕΟΚ», προσθέτει η ανακοίνωση δηλώνοντας ότι «κατά συνέπεια η οικοδόμοι απεργοί της ΔΕΟΚ αποφάσισαν ότι δεν τους δεσμεύουν οι οδυνηρές παραχωρήσεις μισθού και ωφελημάτων που περιλαμβάνει η πρόταση της Υπουργού και αποδέχθηκαν οι άλλες συντεχνίες αλλά απέρριψε η εργοδοτική πλευρά».

Περαιτέρω η  συνέλευση της ΔΕΟΚ καταδίκασε «έντονα την παρελκυστική στάση των εργοδοτών, ΟΣΕΟΚ, και καταγγέλλει ότι η αρνητική στάση και απόρριψη της μεσολαβητικής πρότασης αποτελεί προφανή πρόθεση της εργοδοτικής πλευράς να συνεχίσει την μείωση των απολαβών των οικοδόμων και την πρακτική αντικατάστασης απόλυσης εργαζομένων του κλάδου με προσόντα και πείρα από φθηνά εργατικά χέρια κοινοτικών και αλλοδαπών».

  Επιλογή της ΔΕΟΚ η μη συμμετοχή στην απεργιακή συνέλευση δηλώνουν ΠΕΟ-ΣΕΚ 

Σε δική της επιλογή οφείλεται η μη συμμετοχή της ΔΕΟΚ στην απεργιακή συνέλευση που πραγματοποιήθηκε σήμερα, αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους τα συμβούλια οικοδόμων ΠΕΟ και ΣΕΚ.

Τα Συμβούλια αναφέρουν, συγκεκριμένα, ότι η μη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα της ΔΕΟΚ και του Γενικού Γραμματέα της συντεχνίας των οικοδόμων της ΔΕΟΚ, στην απεργιακή συνέλευση που πραγματοποιήθηκε σήμερα, ήταν απόλυτα δική τους επιλογή, καθότι για δικούς τους λόγους αποφάσισαν η ΔΕΟΚ να πραγματοποιήσει ξεχωριστή Γενική Συνέλευση.

Τα Συμβούλια οικοδόμων ΠΕΟ και ΣΕΚ διευκρινίζουν, επίσης, ότι «παρά το γεγονός ότι λόγω του μικρού αριθμού μελών που έχει η ΔΕΟΚ στην κατασκευαστική βιομηχανία δεν συμμετέχει στη συνομολόγηση της συλλογικής σύμβασης του κλάδου, εντούτοις σε όλες τις φάσεις της διαδικασίας της διαπραγμάτευσης ήταν ενήμερη των εξελίξεων και η ηγεσία της συμμετείχε ισότιμα στις αποφάσεις και σε όλες τις Γενικές Συνελεύσεις που πραγματοποιήθηκαν για το σκοπό αυτό».

Σε μιαυπερπλήρη αίθουσα στα κεντρικά γραφεία της ΣΕΚ διεξάγονται οι γενικές συνελεύσεις των οικοδόμων, στην παρουσία και των γενικών γραμματέων των δύο οργανώσεων, Νίκου Μωϋσέως και Πάμπη Κυρίτση καθώς και των επικεφαλής των οργανώσεων των οικοδόμων. Το συνδικαλιστικό κίνημα αποφασίζει σήμερα κλιμάκωση των δυναμικών μέτρων ως απάντηση στη χθεσινή άρνηση του συνδέσμου εργολάβων να αποδεχθεί την πρόταση της Υπουργού Εργασίας, με πιο πιθανό σενάριο να επεκταθούν τα μέτρα και σε άλλους συναφείς κλάδους των κατασκευών. 
 
Αιτία της απόρριψης, όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κώστας Ρουσιάς, είναι τα κενά που υπάρχουν στην πρόταση. Είπε, επίσης ότι η πρόταση, δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των εργολάβων.
 
Ο κύριος Ρουσιάς ανέφερε ότι στην πρόταση δεν λαμβάνεται υπόψιν η προϋπόθεση για διάρκεια της συλλογικής σύμβασης έως την 31 Δεκεμβρίου 2013 και περιέχει πρόνοια για επέκτασή της μέχρι το τέλος του 2014, με μείωση μισθού ύψους 10 ευρώ την εβδομάδα.
 
Το δεύτερο σημείο της διαφωνίας, αφορά, το αίτημα για διαγραφή της πρόνοιας για δημιουργία μη θεσμικού οργάνου, όπως η προτεινόμενη τριμερής επιτροπή, η οποία θα εκδίδει άδειες εξάσκησης επαγγέλματος στην οικοδομική βιομηχανία.
 
Οι συντεχνίες απάντησαν θετικά στην πρόταση της Υπουργού ενώ ανοικτά παραμένουν όλα τα ενδεχόμενα, ακόμα και θέμα παναπεργίας.
 
 
Η Υπουργός Εργασίας Σωτηρούλα Χαραλάμπους εξέφρασε την απογοήτευσή της για την απόρριψη της πρότασής της από την ομοσπονδία του Συνδέσμου Εργολάβων Οικοδομών.
 
Η κυρία Χαραλάμπους ανέφερε ότι οι εργολάβοι δεν σεβάστηκαν την παράκλησή της, όπως η απάντηση να δοθεί στο Υπουργείο και όχι στη δημοσιότητα, αφού την ώρα που η ίδια λάμβανε το φάξ, την ίδια ώρα οι εργολάβοι προέβαιναν σε δημόσιες δηλώσεις.
 
Είναι σημαντικό, τόνισε, να επικρατεί αλληλοσεβασμός και σωστή δεοντολογία.

Ένα μεγάλο όχι είπαν οι συντεχνίες των εργολάβων οικοδόμων στην πρόταση της Υπ. Εργασίας.

Η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Σωτηρούλα Χαραλάμπους, έδωσε  την πρότασή της για γεφύρωση της διαφοράς εργοδοσίας και συνδικαλιστικών οργανώσεων στην οικοδομική βιομηχανία, όμως η Ομοσπονδία  διαφωνεί σε δύο σημεία: Το ένα είναι η διάρκεια της συλλογικής σύμβασης, η οποία η Υπουργός υποστηρίζει ότι θα πρέπει να ισχύσει μέχρι το 2014 ενώ η Ομοσπονδία υποστηρίζει ότι θα πρέπει να είναι μέχρι το τέλος του 2013.

Το δεύτερο σημείο είναι η δημιουργία μη θεσμικού οργάνου, μια νομική ρύθμιση που όπως υποστηρίζουν οι οικοδόμοι είναι εκτός θεσμών. 

Σε δηλώσεις του  ο Πρόεδρος της ΟΣΕΟΚ Κώστας Ρουσιάς ανέφερε ότι η Ομοσπονδία των εργολάβων έχει ήδη απορρίψει την μεσολαβητική πρόταση της Υπουργού Εργασίας, καθώς όπως είπε υπάρχουν κενά και δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της πλευράς των εργολάβων.
 
Όπως είπε, η μεσολαβητική πρόταση δεν λαμβάνει υπόψη την προϋπόθεση για διάρκεια της συλλογικής σύμβασης έως την 31 Δεκεμβρίου 2013 και περιέχει πρόνοια για επέκτασή της μέχρι το τέλος του 2014, με μείωση μισθού ύψους 10 ευρώ την εβδομάδα.
 
Το δεύτερο σημείο της διαφωνίας της ΟΣΕΟΚ αφορά, κατά τον κ. Ρουσιά, το αίτημα για διαγραφή της πρόνοιας για δημιουργία μη θεσμικού οργάνου, όπως η προτεινόμενη τριμερής επιτροπή, η οποία θα εκδίδει άδειες εξάσκησης επαγγέλματος στην οικοδομική βιομηχανία.
 
Ο Αντιπρόεδρος της ΟΣΕΟΚ Πέτρος Ευλογημένος ανέφερε από την πλευρά του ότι η πρόταση για διάρκεια της συλλογικής σύμβασης έως του τέλος του 2013 ήταν επωφελής για όλες τις πλευρές, ενώ ερωτηθείς ποιος φταίει για το διαφαινόμενο αδιέξοδο, είπε ότι αυτό είναι εμφανές. Είπε ακόμη ότι η ΟΣΕΟΚ θα εξαντλήσει κάθε ίχνος ελπίδας και θα διαβουλευτεί με την Υπουργό, όποτε της ζητηθεί.

Απεργιακό ταμείο για τους οικοδόμους ιδρύει η ΠΕΟ

Σε ανακοίνωσή της η ΠΕΟ καλεί τους εργαζόμενους, όπου και αν εργάζονται, "να στηρίξουν έμπρακτα τους συνάδελφους οικοδόμους, αφού ο αγώνας τους είναι αγώνας που αφορά το σύνολο της εργατικής τάξης".

"Ήδη, η αλληλεγγύη που εκφράζουν οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, οι φοιτητές, που απλόχερα ο καθένας από το υστέρημα του, αγοράζουν κουπόνια εισφοράς, είναι συγκινητική», αναφέρει. Όπως προσθέτει, μετά από παράκληση αρκετών που θα ήθελαν να εισφέρουν αλλά δεν έχουν πρόσβαση σε χώρους διάθεσης κουπονιών, λήφθηκε απόφαση να ανοιχτεί ειδικός τραπεζικός λογαριασμός έτσι ώστε ο καθένας να μπορεί να εισφέρει.

Τα στοιχεία του λογαριασμού είναι:

ΠΕΟ – ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΤΑΜΕΙΟ

IBAN : CY32 0070 6910 0000 0000 2016 2701