Ανέφερε ότι στις 12 Δεκεμβρίου όλα όσα είχαν συμφωνηθεί είχαν γίνει νομοθεσίες και πρόσθεσε ότι "αυτά τα θέματα δεν ήταν γνωστά στην Ευρώπη και παρόλο που κάναμε πολλές προσπάθειες δεν είναι τόσο εύκολο να ενημερώσεις για το τι γίνεται".
"Χρειάζεται έντονη, συστηματική προσπάθεια ενημέρωσης", είπε ο κ. Σιαρλή, προσθέτοντας ότι στο Γιούρογκρουπ της περασμένης Δευτέρας "σε μια πολύ δύσκολη ατμόσφαιρα" έκανε μια εκτενή αναφορά για το θέμα της Κύπρου για "να δώσουμε το μήνυμα ότι έχουμε την δέσμευση και κάθε δυνατή προσπάθεια να υλοποιήσουμε ό,τι χρειάζεται "έτσι να μπορέσουμε να δείξουμε και την πειθαρχία μας αλλά και την δυνατότητα να υλοποιούμε αυτά τα οποία λέμε".
Αναφερόμενος στην Ημερίδα, ο κ. Σιαρλή είπε ότι με αυτή "συμβάλλει και η Κύπρος στην ενημέρωση των επιχειρήσεων και του κοινού για τη σημασία της χρήσης νόμιμων λογισμικών προγραμμάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών στην εργασία".
Ανέφερε ότι "η παρανομία, με αντιγραφή νόμιμων έργων χωρίς την συγκατάθεση του δημιουργού, εκτός του ότι αποθαρρύνει τους δημιουργικούς ανθρώπους, οι οποίοι αφιερώνουν χρόνο και χρήμα στην έρευνα και την καινοτομία, στερεί και το κράτος από έσοδα αφού η παρανομία καταλήγει στην φοροδιαφυγή, αλλά και στη μείωση θέσεων εργασίας στον τομέα της έρευνας και της πληροφορικής".
"Σε μια προσπάθεια να ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας μέσω της έρευνας και της καινοτομίας, είχε ψηφιστεί τον περασμένο Μάιο από τη Βουλή νέα νομοθεσία (102(Ι) /2012, η οποία τροποποιεί τους Περί Φορολογίας του Εισοδήματος Νόμους δίνοντας κίνητρα στις Εταιρείες υψηλής τεχνολογίας για να επενδύουν στην έρευνα και την καινοτομία με χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές (μέχρι και 2%) και φοροαπαλλαγές από την επένδυση τους. Παρόμοιες νομοθεσίες έχουν εισάξει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως το Λουξεμβούργο, οι Κάτω Χώρες, η Ιρλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο", πρόσθεσε.