Η ψήφιση δύο νομοσχεδίων που ρυθμίζουν το νομικό πλαίσιο αδειοδότησης και λειτουργίας εταιρειών διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων, που αποτελεί την τελευταία προϋπόθεση για την εκπλήρωση όλων των οροσήμων που απαιτεί η Κομισιόν, προσκρούει σε αντιδράσεις κοινοβουλευτικών κομμάτων. Γι αυτό και η ψήφιση των νομοσχεδίων, μετατέθηκε για μετά το Πάσχα, γεγονός που προκαλεί την έντονη δυσφορία του υπουργείου Οικονομικών.
Τροπολογία ΔΗΠΑ, ΕΛΑΜ και Οικολόγων, η οποία συγκρούεται με τη φιλοσοφία των κυβερνητικών νομοσχεδίων φαίνεται να βρίσκει συμμάχους το ΑΚΕΛ και την ΕΔΕΚ. Αφού προνοεί την απαγόρευση της πρόσβασης των εταιρειών διαχείρισης δανείων στα δεδομένα των εγγυητών και των συνδεδεμένων με το δανειολήπτη προσώπων, μέσω της βάσης δεδομένων Άρτεμις και του Κτηματολογίου.
Η νέα αναβολή, προβληματίζει την κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών τα οποία σε σε συνεχή επαφή με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αναζητουν νέα συμβιβαστική λύση ώστε να αποφευχθούν οι περιπέτειες για το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
«Όλα, και τα 14 προαπαιτούμενα της πρώτης δόσης, έπρεπε να είχαν υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2021, ενώ το Φεβρουάριο θα υποβαλλόταν το αίτημα για την εκταμίευση των 85 εκατομμυρίων», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης, Θεοδόσης Τσιόλας.
Πλεόνασμα στα δημόσια οικονομικά
Πλεόνασμα 235 εκατομμυρίων ευρώ, κατέγραψαν τα δημόσια οικονομικά, τους πρώτους δύο μήνες του 2022, έναντι ελλείμματος 54 εκατομμυρίων, την ίδια περίοδο, πέρυσι. Όπως ανακοίνωσε σήμερα η Στατιστική Υπηρεσία, η καταγραφή πλεονάσματος αποδίδεται στην αύξηση των εσόδων και τη μείωση των δαπανών.