Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Στέφανος Στεφάνου δήλωσε σήμερα ότι "η πορεία υλοποίησης των σχεδιασμών της Κυβέρνησης για να αναδειχθεί η Κύπρος διεθνές ενεργειακό κέντρο είναι πλέον χωρίς επιστροφή και κανείς δεν μπορεί να τη σταματήσει".

Σε δηλώσεις του το απόγευμα στους δημοσιογράφους στο Προεδρικό Μέγαρο, ο κ. Στεφάνου είπε ότι "η χθεσινή υπογραφή των συμβολαίων με τις εταιρείας ΕΝΙ και ΚΟGAS αποτελεί ακόμα ένα αποφασιστικό βήμα προς την κατεύθυνση της εξόρυξης και εκμετάλλευσης φυσικού αερίου".

Μέσα σε λιγότερο από πέντε χρόνια, σημείωσε, η Κυβέρνηση προώθησε περαιτέρω το θέμα της οριοθέτησης της ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας, υπέγραψε συμβόλαιο με τη Noble, επίσπευσε τη διερευνητική γεώτρηση, προχώρησε στο δεύτερο γύρο αδειοδότησης και υπογράφει συμβόλαια εξόρυξης και εκμετάλλευσης που θα δώσουν στην Κύπρο και το λαό μας πλούτο και μεγάλη ανάπτυξη.

Πρόσθεσε ότι "όπως πρόσφατα σημείωσε στην έκθεσή της η Royal Bank of Scotland, η Κύπρος μπορεί να καταστεί μια από τις χώρες με την καλύτερη οικονομική κατάσταση στην Ευρωζώνη, χάρη στα τεράστια κοιτάσματα φυσικού αερίου, η αξία των οποίων μπορεί να ξεπεράσει το 580% του ΑΕΠ της".

Όλα αυτά, είπε ο κ. Στεφάνου, επιτεύχθηκαν παρά τις απειλές και τις προκλήσεις της Τουρκίας, η οποία δεν κατάφερε να εμποδίσει την υλοποίηση των ολοκληρωμένων σχεδιασμών της Κυβέρνησης.

"Η Κύπρος, χάρη στην πολυεπίπεδη εξωτερική πολιτική της Κυβέρνησης, κέρδισε με το μέρος της ολόκληρη τη διεθνή κοινότητα. Η Τουρκία έχασε διπλωματικά και πολιτικά απομονώθηκε", κατέληξε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος.

Xθες: Έπεσαν οι υπογραφές με την ENI/KOGAS. €150 εκ. η είσπραξη

150 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα καταλήξουν στον κρατικό προϋπολογισμό, θα εισπράξει η Κυβέρνηση από την υπογραφή των συμβολαίων για χορήγηση αδειών εξερεύνησης για υδρογονάνθρακες στα οικόπεδα 2,3 και 9 εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κύπρου. 
 
Μιλώντας μετά την υπογραφή των συμβολαίων με την κοινοπραξία ΕΝΙ (Ι εν ʼϊ) KOGAS, στην παρουσία και του Υπουργού Οικονομικών, Βάσου Σιαρλή, ο Υπουργός Εμπορίου, Νεοκλής Συλικιώτης, τόνισε πως η σημερινή μέρα αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα πραγμάτωσης της ελπίδας που έχει γεννηθεί στο λαό. 
 
Στόχος, καθόλη τη διάρκεια του δεύτερου γύρου αδειοδότησης, ήταν, κατά τον Νεοκλή Συλικιώτη, η διαφύλαξη του κύρους και της αξιοπιστία του κράτους. 
 
Σε όλα τα στάδια, ακολουθήθηκαν, είπε, διαφανείς, αμερόληπτες και δίκαιες διαδικασίες για όλους τους ενδιαφερόμενους. 
Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας επισήμαναν ότι η συμφωνία αποτελεί σημαντικό βήμα για την κάθε εταιρία που μετέχει στην κοινοπραξία. 
 
Το ΔΗΚΟ, δια του εκπροσώπου του Φώτη Φωτίου, χαιρετίζει ως θετικό βήμα την υπογραφή των συμβολαίων, αλλά ζητά όπως οι αδειοδοτήσεις γίνονται με ιδιαίτερη προσοχή. 
 
Ολοι συμφωνούν, κατέληξε ότι το θείο δώρο των υδρογονανθράκων πρέπει να αξιοποιηθεί με σύνεση, προκειμένου να ευεργετηθούν και οι επόμενες γενιές.
 
 
 
Νωρίτερα.
 
Υπογράφηκαν στο Υπουργείο Εμπορίου, τα τρία συμβόλαια αναλογικού καταμερισμού με την Κοινοπραξία ENI/KOGAS για χορήγηση άδειας εξερεύνησης υδρογονανθράκων στα ερευνητικά τεμάχια 2,3 και 9 εντός της ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας. 150 εκ. ευρώ στα κρατικά ταμεία.
 
150 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα καταλήξουν στον κρατικό προϋπολογισμό, θα εισπράξει η Κυβέρνηση από την υπογραφή των συμβολαίων για χορήγηση αδειών εξερεύνησης για υδρογονάνθρακες στα οικόπεδα 2,3 και 9 εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κύπρου. 
 
Μιλώντας μετά την υπογραφή των συμβολαίων με την κοινοπραξία ΕΝΙ (Ι εν ʼϊ) KOGAS, στην παρουσία και του Υπουργού Οικονομικών, Βάσου Σιαρλή, ο Υπουργός Εμπορίου, Νεοκλής Συλικιώτης, τόνισε πως η σημερινή μέρα αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα πραγμάτωσης της ελπίδας που έχει γεννηθεί στο λαό. 
 
Στόχος, καθόλη τη διάρκεια του δεύτερου γύρου αδειοδότησης, ήταν, κατά τον Νεοκλή Συλικιώτη, η διαφύλαξη του κύρους και της αξιοπιστία του κράτους. 
Σε όλα τα στάδια, ακολουθήθηκαν, είπε, διαφανείς, αμερόληπτες και δίκαιες διαδικασίες για όλους τους ενδιαφερόμενους. 
Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας επισήμαναν ότι η συμφωνία αποτελεί σημαντικό βήμα για την κάθε εταιρία που μετέχει στην κοινοπραξία. 
 
Το ΔΗΚΟ, δια του εκπροσώπου του Φώτη Φωτίου, χαιρετίζει ως θετικό βήμα την υπογραφή των συμβολαίων, αλλά ζητά όπως οι αδειοδοτήσεις γίνονται με ιδιαίτερη προσοχή. 
 
Ολοι συμφωνούν, κατέληξε ότι το θείο δώρο των υδρογονανθράκων πρέπει να αξιοποιηθεί με σύνεση, προκειμένου να ευεργετηθούν και οι επόμενες γενιές.
 

Ο Υπουργός Εμπορίου, χαρακτήρισε την υπογραφή  ως μια εξαιρετικά σημαντική στιγμή για την χώρα μας.

Μιλώντας στο πλαίσιο τελετής υπογραφής των συμβολαίων, στο Υπουργείο Εμπορίου, ο κ. Συλικιώτης τόνισε ότι «σήμερα κάνουμε άλλο ένα αποφασιστικό βήμα πραγματοποίησης της ελπίδας που έχει γεννηθεί στο λαό μας για μια νέα πορεία ευημερίας, προόδου και ειρήνης στον τόπο μας και στη γύρω περιοχή».

Από την υπογραφή των συμβολαίων η Κύπρος θα εισπράξει 150 εκατ. ευρώ τα οποία θα καταλήξουν στα κρατικά ταμεία.

Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την υπογραφή των συμβολαίων, αναφέροντας ότι αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα για την Κύπρο αλλά και για τους ίδιους.