Οι Eυρωπαίοι ηγέτες δεν κρύβουν την ικανοποίησή τους και αυτό επειδή πλέον η μπάλα έχει επιστρέψει στο ελληνικό γήπεδο καθώς τώρα η Αθήνα πρέπει να τρέξει για να εφαρμόσει τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις.
Μάλιστα ο επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων, Όλι Ρεν σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο τα κράτη μέλη της ευρωζώνης να εξετάσουν μέτρα περαιτέρω μείωσης του ελληνικού χρέους, κάτω από το 110% του ΑΕΠ.
Ο ευρωπαίος αξιωματούχος χαρακτήρισε τη συμφωνία στο Eurogroup ορόσημο που θα δώσει την ευκαιρία στην Ελλάδα να γυρίσει σελίδα και να αποκαταστήσει την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα των δημοσιονομικών της. Μάλιστα, ο κ. Ρεν έκλεισε τη συνέντευξή του με τις λέξεις "Μαζί θα τα Καταφέρουμε" στα ελληνικά.
Ο πρόεδρος της Γαλλίας, Φρανσουά Ολάντ, δηλώνει ικανοποιημένος με την συμφωνία: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με τη χθεσινή συμφωνία για την Ελλάδα, η οποία τελικά δίνει τη δυνατότητα να μπει σε μία σειρά ένα από τα θέματα που αναστάτωσαν την ευρωζώνη για σχεδόν τρία χρόνια».
«Δεν μπορούμε να επωφελούμεθα από τη δυστυχία ενός λαού», δήλωσε στον γαλλικό σταθμό "Ράδιο Κλασίκ", ο υπουργός Οικονομίας της Γαλλίας Πιερ Μοσκοβισί, ενώ χαρακτήρισε τις αποφάσεις του Eurogroup για την Ελλάδα ως «μια καλή συμφωνία». Ερωτηθείς για τις λεπτομέρειες που αφορούν στη συμφωνία, ο κ. Μοσκοβισί επισήμανε ότι «οι προσπάθειες των Ελλήνων είναι τεράστιες, κάνουν μεταρρυθμίσεις πάρα πολύ δύσκολες» και προσέθεσε: «Φθάσαμε σε μια συμφωνία για την Ελλάδα, που επιτρέπει να αποδοθούν σε μερικές εβδομάδες 43,7 δισ., απαραίτητα για την επιβίωση της χώρας. Μειώνουμε τα επιτόκια των πιστώσεων στην Ελλάδα. Μεριμνούμε ώστε οι κεντρικές τράπεζες να μην αγγίξουν το όφελος από τα ομόλογα που κατέχουν. Δεν μπορούμε να επωφελούμαστε από τη δυστυχία ενός λαού, γιατί περί αυτού ακριβώς πρόκειται. Κατά τα άλλα δεν υπάρχει μηχανισμός διαγραφής χρέους». «Κάναμε πάρα πολλά πράγματα. Εγώ πέρασα τρεις μέρες, δύο νύχτες για μια συμφωνία, που είναι μια καλή συμφωνία». κατέληξε ο Γάλλος υπουργός.
Ο Μαριάνο Ραχόι επαναλαμβάνει ότι το ευρώ είναι μη αναστρέψιμο: «Το ευρώ είναι μη αναστρέψιμο και αυτός είναι ο λόγος που η Ελλάδα παίρνει μακροπρόθεσμη βοήθεια. Λοιπόν, αυτό είναι πολύ θετικό. Αν συνεχίσουμε να εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, αν έχουμε μια συμφωνία για μια καλύτερη ευρωπαϊκή ολοκλήρωση κατά τη διάρκεια του επόμενου Ευρωπαϊκού Συμβουλίου το Δεκέμβριο, πιστεύω ότι θα πρέπει να κάνουμε περισσότερα βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση».
Ο πρόεδρος του ΟΟΣΑ Ανχελ Γκουρία εμφανίζεται απαισιόδοξος με την πορεία της ευρωζώνης: «Βραδεία και ανομοιογενής ανάκαμψη προβλέπεται για την περιοχή του ΟΟΣΑ κατά τη διάρκεια των επόμενων δύο ετών, για άλλη μια φορά. Η ζώνη του ευρώ θα παραμείνει σε ύφεση ή κοντά σε ύφεση και το 2013».
Ο συμβιβασμός των πιστωτών της Ελλάδας για τη μείωση του χρέους της ήταν θετικός, δήλωσε το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) Έβαλντ Νοβότνι. «Πιστεύω ότι σε μία τόσο δύσκολη κατάσταση, όπως αυτή της Ελλάδας, δεν υπάρχουν ιδανικές λύσεις, αλλά είναι πιθανόν καλύτερη λύση από άλλες εναλλακτικές», δήλωσε ο κ. Νοβότνι σε αυστριακό ραδιοφωνικό σταθμό.
Στις Βρυξέλλες θεωρούν ότι Ευρώπη έκανε το καθήκον της και ότι ήρθε η ώρα η Ελλάδα να πράξει το δικό της.
«Πρόκειται για ιστορική στιγμή. Μέσα σε δύο χρόνια η Αθήνα θα αναστηθεί», δηλώνει στην εφημερίδα «Λα Ρεπούμπλικα» της Ρώμης, ο Κύπριος νομπελίστας οικονομολόγος Χριστόφορος Πισσαρίδης. Σύμφωνα με τον κ. Πισσαρίδη, ο οποίος διδάσκει στο London School of Economics «η συμφωνία αυτή αποτελεί, οπωσδήποτε, σημείο καμπής για την Ελλάδα».
Ο γνωστός οικονομολόγος, αναφερόμενος στον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, τονίζει ότι πρόκειται για «έναν άνθρωπο που χαρακτηρίζεται από αποφασιστική και συγκεκριμένη δράση», ενώ θεωρεί ότι «όλη η κυβέρνηση της Αθήνας είναι σε θέση να συνεχίσει τη δράση της με σοβαρότητα».
Η «Λα Ρεπούμπλικα», σε άρθρο του Έτορε Λιβίνι, προσθέτει ότι «η πραγματική δυσκολία, για τον Έλληνα πρωθυπουργό, είναι το εσωτερικό μέτωπο, δηλαδή ο κίνδυνος μιας περαιτέρω συρρίκνωσης του ΑΕΠ και η καθυστέρηση στην εφαρμογή των μέτρων λιτότητας».
«Από εδώ και στο εξής, η ενέργεια στην Ελλάδα δεν θα καταναλώνεται πλέον για το χρέος, αλλά για την οικονομική ανάκαμψη», υπογραμμίζει σε ανάλυσή της η οικονομική εφημερίδα Λεζ Εκό. Σε άρθρο της για τις αποφάσεις του Eurogroup, με τίτλο "Η συμφωνία που δίνει τη δυνατότητα ανάκαμψης στην Ελλάδα", η δημοσιογράφος Αν Μπόερ επισημαίνει καταρχάς ότι οι περισσότεροι αναλυτές θεωρούν τη συμφωνία «ικανοποιητική βραχυπρόθεσμα, ανεπαρκή -όμως- σε βάθος χρόνου».