Οι δυο Υπουργοί επεσήμαναν ότι υπήρχαν στρεβλώσεις στη χώρα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν, ενώ συμφώνησαν ότι το πρόγραμμα συνοδεύεται από ένα υπερβολικά σφιχτό χρονοδιάγραμμα, σημειώνοντας ότι η ανάπτυξη είναι η μόνη λύση.
«Οι διαρθρωτικές αλλαγές στην Ελλάδα είναι φιλόδοξες, έχουμε μειώσει το εργασιακό κόστος και τη γραφειοκρατία», είπε ο κ. Στουρνάρας, προσθέτοντας ότι το προβληματικό σύστημα στις αγορές αγαθών, το οποίο δεν επιτρέπει την ανάλογη πτώση των τιμών, αντιμετωπίζεται προκειμένου να δοθεί η αναγκαία ώθηση στα υιοθετηθέντα μέτρα.
Ο κ. Στουρνάρας επεσήμανε, ωστόσο, ότι τα τελικά αποτελέσματα των διαρθρωτικών αλλαγών έχουν επηρεαστεί από την ύφεση και από τα προβλήματα που παρουσιάζει το πρόγραμμα της Τρόικας, όπως το σφιχτό χρονοδιάγραμμα.
Η έγκριση της δόσης του δανείου είναι απαραίτητη για την εξασφάλιση ρευστότητας και ανάπτυξης, αλλά και για την αποκατάσταση της αξιοπιστίας της χώρας, τόνισε, ενώ, απαντώντας σε ερωτήσεις ευρωβουλευτών, ο κ. Στουρνάρας δήλωσε κατηγορηματικά ότι εάν δεν υπάρξει νέα δόση τότε μιλάμε για «χρεοκοπία με επιπτώσεις σε άλλα κράτη μέλη».
«Τα μέτρα που ψηφίστηκαν ήταν δύσκολα και επώδυνα για τον ελληνικό λαό, ο οποίος έχει κάνει πολλές θυσίες, η ελληνική Βουλή ψήφισε την προηγούμενη εβδομάδα μέτρα για τη μείωση του εργασιακού κόστους και του κοινωνικού προϋπολογισμού, όπως η αύξηση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης από τα 65 στα 67 έτη και οι μειώσεις στις συντάξεις", σημείωσε ο κ. Βρούτσης.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι ευρωβουλευτές εξέφρασαν τη βαθιά ανησυχία τους για το μεγάλο πρόβλημα της ανεργίας που αντιμετωπίζει η χώρα και ειδικά οι νέοι. «Για να καταπολεμήσουμε την ανεργία, χρειαζόμαστε ανάπτυξη", επεσήμανε ο κ. Βρούτσης.
Οι ευρωβουλευτές και οι Υπουργοί επεσήμαναν αμφότεροι την ανάγκη ύπαρξης μεγαλύτερης ευελιξίας σε ό,τι αφορά τα διαρθρωτικά ταμεία, και ειδικότερα το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
«Πρόσφατα, το Συμβούλιο της Ευρώπης απεφάνθη ότι μέρος των μέτρων που εισήγαγε η Τρόικα για την αγορά εργασίας παραβιάζουν τον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη, ενώ αναμένονται σύντομα τα συμπεράσματα της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για τον σεβασμό των διεθνών συμβάσεων εργασίας", δήλωσε η Γαλλίδα Πρόεδρος της Επιτροπής Απασχόλησης του ΕΚ Pervenche Berès.