Όπως τόνισαν οι Υπουργοί Οικονομικών και Εμπορίου, στην επιτροπή Εξωτερικών της Βουλής, οι τεράστιες επιπτώσεις και ανατροπές που έφερε ο covid 19, διεθνώς και ειδικότερα στις ευρωπαϊκές οικονομίες ξεχωριστά, συνέπεσε με το νέο Πολυετές Δημοσιονομικό Ταμείο 2021- 2027.
Το οποίο σε συνδυασμό, με το συμπληρωματικό και αλληλένδετο Ταμείο Ανάκαμψης και ανθεκτικότητας που δημιουργήθηκε για την αντιμετώπιση της επιδημίας του κορωνοϊού, θα αποτελέσουν το βραχίονα χρηματοδότησης του νέου μοντέλου ανάπτυξης.
Στο πλαίσιο αυτό η Κύπρος, θα αντλήσει συνολικά τρία δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ προσχέδιο για το νέο μοντέλο της κυπριακής οικονομίας που θα κινείται σε πέντε, κύριους άξονες, έχει ήδη κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η τελική μορφή θα διαμορφωθεί με την έγκριση της Κομισιόν τον Ιούνιο.
Οι πέντε άξονες αφορούν:
-Επενδύσεις ή και μεταρρυθμίσεις στη Δημόσια Υγεία και την Πολιτική Προστασία (θα αντληθούν 78 εκ.)
-Πράσινη οικονομία (522 εκ.)
-Ανταγωνιστικότητα και ανθεκτικότητα της οικονομίας (509 εκ.)
-Ψηφιακή μετάβαση (95 εκ.)
-Αγορά εργασίας (122 εκ.)
«Κατά πόσον... θα καταφέρουμε να τα αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο και συνδυασμένα, με κάποιες μεταρρυθμίσεις, να δημιουργήσουμε την Κύπρο που θέλουμε, την Κύπρο των επόμενων γενεών», ανέφερε ο Υπουργός Οικονομικών, Κωνσταντίνος Πετρίδης.
Η Υπουργός Εμπορίου και Ενέργειας Νατάσα Πηλείδου, ανέφερε πως αποτελεί ευκαιρία για την Κύπρο, να προχωρήσει σε μια νέα εποχή, με εκσυγχρονισμό και μεταρρυθμίσεις του κράτους, με πράσινη ανάπτυξη και πράσινη ενέργεια.
«Ένα σχέδιο το οποίο θα έχει πολλά οφέλη και για τους πολίτες και για τα νοικοκυριά, αλλά και για τις επιχειρήσεις 1.34 ενώ παράλληλα προστατεύουμε και το περιβάλλο και διασφαλίζουμε την ενεργειακή αναβάθμιση και την μετάβαση στην πράσινη ενέργεια», σημείωσε η κυρία Πηλείδου.
«Σήμερα η συζήτηση στην Επιτροπή αφορούσε το μέλλον της χώρας, την επόμενη μέρα της χώρας, την κατεύθυνση της χώρας», επισήμανε ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Μιχάλης Σοφοκλέους.
«Το ζητούμενο ήταν και είναι, να αντιμετωπιστούν, οι αρνητικές συνέπειες της πανδημίας, στα νοικοκυριά, στους εργαζόμενους και στις επιχειρήσεις», τόνισε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΑΚΕΛ, Γιώργος Λουκαϊδης.
Η υπουργός Εμπορίου παρουσίασε επί μέρους ενέργειες για την επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη. Μεταξύ άλλων θα στηριχθούν οι μικρές επιχειρήσεις, ώστε να ετοιμάσουν προγράμματα για άντληση ευρωπαϊκών κονδυλιών.