Η Υπουργός Εργασίας, κληθείσα να σχολιάσει τη μεταφορά ποσού 50 εκατομμυρίων ευρώ για κάλυψη ελλείμματος στο Λογαριασμό Παροχών Ανεργίας, η κ. Χαραλάμπους δήλωσε ότι "αυτό δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει".
Όπως ανέφερε η κ. Χαραλάμπους, "αυτό είχε συμβεί και στο παρελθόν πριν 4 - 5 έτη και αυτή είναι μια διαδικασία που ακολουθείται για το Ταμείο Ανεργίας το οποίο είναι υποδιαίρεση του Γενικού Ταμείου και όταν τα λεφτά τα οποία πηγαίνουν στο Ταμείο δεν επαρκούν για να καλύπτονται οι ανάγκες, τότε το θέμα παραπέμπεται με εισήγηση (της Κυβέρνησης) στη Βουλή, για να μεταφερθεί το ποσόν από άλλο λογαριασμό του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων στο λογαριασμό εκείνον, για να καλύψει τις ανάγκες".
"Είμαστε σε μιαν περίοδο, όπου υπάρχει αυξημένη ανεργία, η οποία", είπε η Υπουργός, "σημαίνει ότι μεγαλύτερος αριθμός ατόμων λαμβάνουν ανεργιακό επίδομα και για μεγαλύτερη χρονική περίοδο από ό,τι τα προηγούμενα έτη".
"Υπολογίζουμε", συνέχισε η κ. Χαραλάμπους, "ότι εφέτος το ανεργιακό επίδομα θα πλησιάσει, συνολικώς, τα 100 εκατομμύρια ευρώ, οπόταν αυτή είναι μια διαδικασία που έπρεπε να γίνει για να έχει ο ειδικός Λογαριασμός του Ταμείου Ανεργίας τα ποσά που χρειάζεται".
Σε ερώτηση κατά πόσον η Κυβέρνηση έχει πέσει τόσο πολύ έξω στους υπολογισμούς που έκανε για την αναμενόμενη ανεργία, η Υπουργός δήλωσε ότι, "από τη στιγμή κατά την οποία η ανεργία αυξάνεται και επίσης αυξάνεται ο μέσος χρόνος λήψης του ανεργιακού επιδόματος, αυτός είναι ο βασικός λόγος για αυτό το έλλειμμα".
Όπως εξήγησε η Υπουργός, συνήθως διδόταν ανεργιακό επίδομα για χρονικό διάστημα μικρότερο των έξι μηνών κατά τα προηγούμενα έτη, ενώ προσφάτως οι δικαιούχοι λήψης ανεργιακού επιδόματος εξαντλούν ολόκληρη τη χρονική περίοδο για την οποία δικαιούνται το επίδομα αυτό, δηλαδή και τους έξι μήνες, με αποτέλεσμα να εξαντλούνται και τα διαθέσιμα χρηματικά ποσά στο συγκεκριμένο Ταμείο.
Σε ερώτηση σχετικά με τη δυνατότητα περιορισμού των ξένων, προερχομένων από μη κράτη - μέλη της ΕΕ, εργαζομένων στην Κύπρο, η Υπουργός Εργασίας δήλωσε ότι ήδη έχει ληφθεί από την Κυβέρνηση "απόφαση, ότι επιβάλλεται μορατόριουμ σε τομείς της οικονομίας, όπου μέχρι τώρα δίδονταν καινούργιες άδειες είτε αυτές ανανεώνονταν".
"Αυτό έχει γίνει", είπε η κ. Χαραλάμπους, "λαμβάνοντας υπ` όψη το γεγονός ότι υπάρχει αύξηση της ανεργίας και ότι σε αυτούς τους τομείς υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός εγγεγραμμένων ανέργων, που μπορούν να ικανοποιήσουν αυτές τις ανάγκες".
Με δανεικά θα καλύψει το Ταμείο Ανεργίας τις ανάγκες του μέχρι το τέλος του 2012, για τα απεργιακά επιδόματα.
Η παρολίγον πτώχευση του Ταμείου Ανεργίας, με τον κίνδυνο χιλιάδες οικογένειες ανέργων να μείνουν χωρίς τα προς το ζην, αποφεύχθηκε μετά την απόφαση της Επιτροπής Εργασίας της Βουλής, να μεταφέρει κονδύλι ύψους πενήντα εκατομμυρίων ευρώ, από το λογαριασμό συμπληρωματικών συντάξεων.
Με την παράλληλη διαβεβαίωση, από το Υπουργείο Εργασίας και τον αναλογιστή, ότι δεν θα επηρεαστεί ο λογαριασμός συμπληρωματικών συντάξεων.
Τις αποφάσεις ανακοίνωσε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εργασίας, Ανδρέας Φακοντής.
Τα άδεια ταμεία του Κράτους οδηγούν, όμως, και στην παγοποίηση για δεύτερη συνεχή χρονιά, του δημόσιου βοηθήματος για κάλυψη βασικών αναγκών.
Έτσι, πέρσι και φέτος, οι λήπτες δημόσιου βοηθήματος λόγω της αύξησης του δείκτη τιμών καταναλωτή για επιλεγμένες ομάδες βασικών αγαθών, θα χάσουν συνολικά μια αύξηση 11,31 τοις εκατό, στο βοήθημα που λαμβάνουν.
Όπως προβλέπει κυβερνητικό σχέδιο κανονισμών, το οποίο συζητήθηκε σήμερα στην Επιτροπή Εργασίας, και παραπέμπεται προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής με τη σύμφωνη γνώμη των κομμάτων, για το λήπτη θα παραμείνει :
Για κάθε εξαρτώμενο κάτω των 14 ετών (θα παραμείνει στα) 135,60 ευρώ αντί 150,94 ευρώ το μήνα
Με δυναμικές κινητοποιήσεις προειδοποιούν οργανώσεις ατόμων με αναπηρίες, εάν η κυβέρνηση προωθήσει στη Βουλή ψήφιση νέου νόμου για το δημόσιο βοήθημα, με τον οποίο θα καταργούνται όλες οι διατάξεις του υφιστάμενου που αφορά τα άτομα με αναπηρίες και τις οικογένειες τους και την αντικατάσταση τους με υποδεέστερες και υποβαθμισμένες ρυθμίσεις.
Ο πρόεδρος της Κυπριακής Συνομοσπονδίας Οργανώσεων Αναπήρων Χριστάκης Νικολαϊδης δήλωσε πως δεν πρόκειται να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια.
Αύριο θα πραγματοποιηθεί στη Σχολή Τυφλών παναναπηρική σύσκεψη, για να συζητήσει μέτρα αντίδρασης.