Μπορεί η Τουρκία να απειλεί ευθέως τις εταιρείες που ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στα τεμάχια εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κυπριακής Δημοκρατίας, αλλά αυτό ουδόλως απασχολεί τόσο τη Γαλλική Total, όσο και την Ιταλική ΕΝΙ, τη Ρωσική Novatec και την Κορεατική Kogas που εξασφάλισαν από το υπουργικό συμβούλιο τις άδειες για τα τεμάχια 2, 3, 9 και 11.
Σε σχετικές ανακοινώσεις προέβη ο Υπουργός Εμπορίου, Νεοκλής Συλικιώτης.
Εκτιμά, μάλιστα, ότι αυτές ο εταιρείες κολοσσοί μπορεί να εξορύξουν φυσικό αέριο πιο γρήγορα ακόμα και από τη Noble που έχει ήδη τρυπήσει στο οικόπεδο 12.
Παράλληλα, σφραγίδα στη συνεργασία Κύπρου, Ισραήλ και Ελλάδας στον ενεργειακό τομέα αναμένεται να αποτελέσει συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στη Λευκωσία την ερχόμενη Πέμπτη, και στην οποία θα συμμετέχουν οι αρμόδιοι για την ενέργεια Υπουργοί των τριών χωρών.
Στη συνάντηση θα συζητηθούν θέματα ενεργειακών υποδομών και διασύνδεσης με την Ευρώπη τόσο στο θέμα του φυσικού αερίου όσο και της ηλεκτρικής ενέργειας.
Την ίδια ημέρα, Πέμπτη οκτώ Νοεμβρίου, θα βρίσκεται στην Κύπρο για επαφές και αντιπροσωπεία της ισραηλινής Delek, η οποία συμμετέχει σε ποσοστό 30% στο οικόπεδο 12, ποσοστό το οποίο είχε εξαγοράσει από την αμερικανική Noble Energy.