Δεν είναι σωστό, είπε ο Τανέρ Γιλντίζ, το ότι η ιταλική εταιρεία ΕΝΙ βρίσκεται στις ενέργειες για τον εντοπισμό πετρελαίου σε διαφιλονικούμενες – κατά την έκφρασή του – περιοχές της «νότιας Κύπρου» που δεν συνάδουν με το διεθνές δίκαιο.
Όπως μεταδίδεται στα κατεχόμενα από το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Ανατολή, ο κ. Γιλντίζ είπε πως εάν η ΕΝΙ μπαίνει σε κάτι τέτοιο «εμείς θα κάτσουμε να σκεφτούμε ξανά τις επενδύσεις τους στην Κύπρο. Όπως ξέρετε συμμετέχουν και στον συνεταιρισμό Σαμσούντα – Τσεϊχάν και βέβαια αυτό το θέμα θα το φέρουμε στην ημερήσια διάταξη». Δεν βρίσκουν, συνέχισε, σωστό η ΕΝΙ να συνεργαστεί με την νότια – κατά την έκφρασή του – Κύπρο σε μια περιοχή που ανήκει σε ολόκληρη την Κύπρο.
Το Υπουργικό Συμβούλιο είχε αποφασίσει τη χορήγηση κατ' αρχήν αδειών για τέσσερα από τα τεμάχια της ΑΟΖ της Κύπρου, στο πλαίσιο του δεύτερου γύρου αδειοδοτήσεων. Πρόκειται για τα τεμάχια δύο, τρία, εννέα και έντεκα. Η κατ' αρχήν χορήγηση άδειας για τα τεμάχια δύο και τρία δόθηκε στην κοινοπραξία των εταιρειών ENI που είναι ιταλικών συμφερόντων και KOGAS που είναι νοτιοκορεατικών.