Σε δηλώσεις στο περιθώριο της Διάσκεψης, ο κ. Νεοφύτου είπε πως «η ανάπτυξη προϋποθέτει δημοσιονομική εξυγίανση και η εγκατάλειψη των πολιτικών λιτότητας επέρχεται μόνο όταν πετύχεις το στοίχημα της ανάπτυξης. Άρα αυτά τα δυο είναι αλληλένδετα και πρέπει να τα έχουμε υπόψη μας στη δύσκολη πορεία που έχουμε μπροστά μας ως κυπριακός λαός».
Ο κ. Νεοφύτου χαρακτήρισε τη Διάσκεψη άκρως επιτυχημένη, σημειώνοντας πως «αυτό αποδεικνύει πώς μπορούμε ως Κύπρος να φέρνουμε εις πέρας τις αποστολές μας. Είμαστε μια αξιόπιστη χώρα που μπορούμε να στέλλουμε μηνύματα αισιοδοξίας αλλά και μηνύματα στους εταίρους μας ότι η Κύπρος όταν βάζει στόχους τους πετυχαίνει».
Οσον αφορά τις συζητήσεις, είπε πως κατέγραψε ως πιο σημαντική τη συζήτηση που κυριάρχησε εάν υπάρχει δίλημμα μεταξύ λιτότητας και ανάπτυξης.
«Το συμπέρασμα είναι πως δεν υπάρχει τέτοιο δίλημμα. Δεν τίθεται να επιλέξει κάποιος μια πολιτική λιτότητας ή πολιτική ανάπτυξης», υπογράμμισε ο κ. Νεοφύτου.
Κληθείς να σχολιάσει την αναφορά της Προέδρου της Επιτροπής Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Περβένς Μπέρες για μήνυμα του ΔΝΤ ότι με καθαρή πολιτική λιτότητας οδηγούμαστε συνέχεια στην ύφεση, ο κ. Νεοφύτου είπε πως αυτή ήταν μια άποψη της κ. Μπέρες.
Ανέφερε πως οι Βαλτικές χώρες μίλησαν για το οικονομικό τους θαύμα και τους ψηλούς ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης ως αποτέλεσμα της δημοσιονομικής πειθαρχίας που έχουν επιβάλει στους εαυτούς τους τα τελευταία χρόνια, χωρίς να χρειαστούν Τρόικα και ΔΝΤ.
Ερωτηθείς σε σχέση με τις επικρίσεις που ακούστηκαν από Βουλευτές από την Ισπανία και την Ελλάδα σε σχέση με το ρόλο της Τρόικας και την εισήγηση της κ. Μπέρες για συμπερίληψη εκπροσώπου του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας στις αντιπροσωπείες της Τρόικας, ο κ. Νεοφύτου ανέφερε πως αυτοί που συμμετέχουν στους μηχανισμούς στήριξης είναι οι οργανισμοί που βάζουν τα λεφτά τους και θέτουν ένα πρόγραμμα ώστε με βάση τη δική τους κρίση και τους δικούς υπολογισμούς θα πάρουν πίσω τα λεφτά τους.
Παρόλο που ακούγεται ως μια καλή πρόταση, δεν εκτιμώ ότι οι υπόλοιποι δανειστές θα βάλουν ένα τέταρτο μέρος το οποίο δεν θα έχει να δανείσει, ανέφερε ο κ. Νεοφύτου.