Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

 

Σε νέο δημοσιονομικό εκτροχιασμό και σε βαθύτερη ύφεση εισέρχεται η κυπριακή οικονομία. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε σήμερα ότι το δημοσιονομικό έλλειμμα για το 2012, μετά και τα στοιχεία του πρώτου εξάμηνου, θα ανέλθει στο 4,5% του ΑΕΠ έναντι 3,5% που ήταν η αρχική εκτίμηση. 
 
Όπως δήλωσε στον ΑΝΤΕΝΝΑ ο υπουργός Οικονομικών Βάσος Σιαρλή, αν η βουλή είχε εγκρίνει το πακέτο των μέτρων που η κυβέρνηση είχε προτείνει και το οποίο περιελάμβανε, περικοπές επιδομάτων, αύξηση φόρων ακίνητης περιουσίας, αύξηση φόρων στα καπνικά προϊόντα και μείωση λειτουργικών εξόδων των υπουργείων, τότε η πρόβλεψη για 3,5% θα ίσχυε και τώρα. 
 
Με την εφαρμογή των μέτρων, το έλλειμμα αναμένεται να μειωθεί κατά 1%, φθάνοντας το 3,5%. Παράλληλα, ένα ποσοστό, 0.5% του ελλείμματος οφείλεται στην μείωση του ΑΕΠ. 
 
Όπως δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφανος Στεφάνου τους πρώτους 6 μήνες του 2012, τα έσοδα αυξήθηκαν μόνο κατά 1,26%, ποσοστό πολύ λιγότερο από αυτό που προβλέπεται στον προϋπολογισμό. Αποδίδοντας τη μείωση εσόδων στην μείωση της κατανάλωσης, αλλά και στη μειωμένη παραγωγή σε κάποιους τομείς εξαιτίας του προβλήματος ρευστότητας στην Κύπρο καθώς και στα προβλήματα στο χρηματοπιστωτικό τομέα. 
 
Ο κ. Στεφάνου, υπογράμμισε εξάλλου ότι το πρώτο εξάμηνο του 2012, παρατηρείται και μείωση των εξόδων κατά 1,37% από ότι υπολογιζόταν στο 3%, εξαιτίας του αυξημένου κόστους δανεισμού και άλλων παραγόντων. 
 
«Η κυβέρνηση ετοίμασε πακέτο μέτρο για περαιτέρω μείωση δαπανών και αύξηση εσόδων. Αυτό γίνεται ακόμα πιο συγκεκριμένα έχοντας υπόψη και τα δεδομένα του πρώτου εξαμήνου θα συνεχίσουμε την προσπάθεια έτσι ώστε να ήμαστε πιο κοντά στους στόχους που έχουμε θέσει». 
 
Πέρσι το έλλειμμα έφθασε το 6,3% έναντι 5,3% το 2010 και 6% το 2009.