Εναντίον τάσσονται οι εργοδοτικές οργανώσεις ΟΕΒ και ΚΕΒΕ, ενώ κατά τη σημερινή συνεδρία της επιτροπής Εργασίας φάνηκε πως είναι επιφυλακτικές έως αρνητικές και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, με το πρόσχημα ότι θα επηρεαστούν οι συλλογικές συμβάσεις.
Στην συνεδρία ο ανώτερος διευθυντής του υπουργείου εργασίας Κώστας Σταυράκης, ανέφερε ότι θα είναι έτοιμες δύο μελέτες μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου και στη συνέχεια θα αρχίσει ο κοινωνικός διάλογος.
"Ελπίζουμε όταν η οικονομία βρίσκεται πλέον σε συνθήκες πλήρους απασχόλησης, δηλαδή η ανεργία κάτω από το 5, θα μπορεί η Κυβέρνηση να εφαρμόσει και αυτή την πολιτική." δήλωσε ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ Μάριος Μαυρίδης.
Στην επιτροπή εργασίας εκκρεμούν τρεις προτάσεις νόμου των Οικολόγων, της Συμμαχίας Πολιτών και του ΕΛΑΜ.
"Υπάρχουν δύο σχολές εκ των οποίων η μία είναι των συνδικαλιστικών οργανώσεων που είναι υπέρ της κατοχύρωσης κατώτατου μισθού, όχι εθνικού, αλλά ενός μισθού που να μην είναι μόνο αριθμού αλλά να πλαισιώνεται και με βασικούς όρους απασχόλησης όπως άδειες, ωράριο εργασίας, το ταμείο προνοίας και άλλα ωφελήματα." είπε ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Φακοντής.
Ο πρόεδρος της Συμμαχίας Πολιτών Γιώργος Λιλλήκας, ανέφερε ότι το κόμμα του προτείνει ως κατώτατο μισθό τα 1125 ευρώ, προκειμένου να μειωθεί και το χάσμα στους μισθούς μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Όπως είπε ο Πρόεδρος της Συμμαχίας Πολιτών Γιώργος Λιλλήκας "Το αρνητικό είναι ότι οι ανησυχίες των συντεχνιών, ενισχύουν τις αντιδράσεις των εργοδοτών ΟΕΒ και ΚΕΒΕ."
"Θα πρέπει η κυβέρνηση να καθορίζει τον κατώτατο μισθό. Σημείωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί την θέσπιση ευρωπαϊκού κατώτατου μισθού." ανέφερε ο Πρόεδρος των οικολόγων Γιώργος Περδίκης.
"Πρέπει να μειωθεί το χάσμα μεταξύ μισθών του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα." σημείωσε το ΕΛΑΜ
Οπως λέχθηκε στη συνεδρία, στη Γερμανία στην οποία εφαρμόστηκε πριν δύο χρόνια ο κατώτατος μισθός, υπήρξαν θετικές επιπτώσεις στην αγορά εργασίας.