Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει πρόσθετη διάταξη που διαλαμβάνει ότι αίτηση χαμηλοσυνταξιούχου για ΕΕΕ που θα υποβληθεί μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2018 θα θεωρείται εμπρόθεσμη και θα εξετάζεται ωσάν να είχε υποβληθεί την 30η Νοεμβρίου 2014 και με βάση τις υφιστάμενες διατάξεις του Σχεδίου Ενίσχυσης Συνταξιούχων με Χαμηλά Εισοδήματα, χωρίς οποιοδήποτε δικαίωμα σε αναδρομική καταβολή του επιδόματος χαμηλοσυνταξιούχου ή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος
Ο αναπεμθείς νόμος ψηφίστηκε την 1η Δεκεμβρίου ομόφωνα από την Ολομέλεια της Βουλής, έπειτα από πρόταση νόμου της Επιτροπής Εργασίας της Βουλής και αναπέμφθηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ως αντισυνταγματικός επειδή επιφέρει αύξηση δαπανών στον Προϋπολογισμό του Κράτους και είναι ασύμβατος με την αρχή της διάκρισης των εξουσιών. Στους λόγους αναπομπής παρατίθεται η παραβίαση της αρχής της ισότητας, ως δεύτερο σημείο αντισυνταγματικότητα του νόμου.
Στην επιστολή προς τον Πρόεδρο της Βουλής, στην οποία ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας παραθέτει τους λόγους αναπομπής του νόμου αναφέρει ότι σκοπός του νόμου που ψήφισε η Βουλή δεν είναι η παροχή Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος σε πρόσωπα που ήταν δικαιούχοι του Σχεδίου Ενίσχυσης Συνταξιούχων με χαμηλά εισοδήματα, και τα οποία δεν υπέβαλαν εμπρόθεσμα αίτηση για παροχή ΕΕΕ, αλλά η επαναφορά αυτών των προσώπων στο Σχέδιο Ενίσχυσης Συνταξιούχων με χαμηλά εισοδήματα, εφόσον έπαυσαν να θεωρούνται δικαιούχοι επειδή δεν υπέβαλαν έγκαιρα αίτηση για ΕΕΕ.
Περαιτέρω στη συνοδευτική της αναπομπής επιστολή, σημειώνεται ότι το επίδομα χαμηλοσυνταξιούχου παρέχεται σε πρόσωπα των οποίων τα εισοδήματα είναι κάτω από το όριο της φτώχιας, όπως καθορίστηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο, δηλαδή 10.324 ευρώ για μονήρες πρόσωπο και 15.486 για ζεύγος, ετησίως.
Προστίθεται ότι ο τερματισμός της παροχής του εν λόγω επιδόματος που οφειλόταν σε μη εμπρόθεσμη υποβολή αιτήσεων για παροχή ΕΕΕ οδήγησε στη μείωση της ετήσιας δαπάνης για το σχέδιο Ενίσχυσης Συνταξιούχων με χαμηλά εισοδήματα κατά 18.156.000 ευρώ και συνεπώς με την επαναφορά της δυνατότητας αυτών των συνταξιούχων να λαμβάνουν επίδομα χαμηλοσυνταξιούχου μέσω του νόμου που ψηφίστηκε από τη Βουλή, σε περίπτωση που υπέβαλαν αίτηση όλα τα πρόσωπα που λάμβαναν την ενίσχυση, αυξάνονται οι δαπάνες του κράτους κατά μέγιστο ποσό 18.156.000 ευρώ.