Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Με την φράση, ο κόμπος έφθασε στο χτένι, οι τέσσερις συντεχνίες στην Αρχή Ηλεκτρισμού, προέβησαν σε καταγγελίες για μεθοδεύσεις του υπουργείου Ενέργειας και του Γενικού του Διευθυντή, για αποδυνάμωση και αποδόμηση της Αρχής Ηλεκτρισμού, ενόψει του ιδιοκτησιακού διαχωρισμού. 

Εξέφρασαν αγανάκτηση και ανησυχία για το προδιαγραφόμενο μέλλον της Αρχής, ανακοινώνοντας ότι την ερχόμενη Τρίτη τα συλλογικά όργανα των συντεχνιών, θα αποφασίσουν την λήψη δυναμικών μέτρων. 

Επισήμαναν πως ενώ η Κομισιόν έχει παραχωρήσει στην Κύπρο από το 2010, το δικαίωμα να παρεκκλίνει από την υποχρέωση για οποιοδήποτε ιδιοκτησιακο διαχωρισμό της ΑΗΚ και να προχωρήσει με οποιοδήποτε μοντέλο αγοράς αποφασίσει να εφαρμόσει, το υπουργείο Ενέργειας αρνείται να το αποδεχθεί. 

Έκαναν λόγο για ελλειμματική και παραπλανητική ενημέρωση της Βουλής για την ανεξαρτητοποίηση του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Ενέργειας, κατηγόρησαν το υπουργείο ότι αγνοεί το Συμβούλιο του Οργανισμού, το οποίο συμμερίζεται τις θέσεις των εργαζομένων όπως είπαν, αλλά και για ανεπαρκή και ελλειμματική στελέχωση, με την ΑΗΚ να είναι ακέφαλη εδώ και τρία χρόνια

Εξαπολύοντας επίθεση κατά του Στέλιου Χειμώνα, γενικού διευθυντή του υπουργείου, ο οποίος πάντως, δήλωσε στον ΑΝΤ1, ότι δεν θα ήθελε να προβεί σε οποιοδήποτε σχόλιο: 

"Φαίνεται εκ των πραγμάτων, ότι θα ήθελε μια αποδομημένη ΑΗΚ, για να παρεμβαίνει με κατώτερους λειτουργούς ή ακόμα το χειρότερο να παρεμβαίνει και να επιμένει ή να ζητά και από το ΔΣ να πάρει συγκεκριμένες αποφάσεις και με τον τρόπο που λειτουργεί". 

Καλούν επίσης τη ΡΑΕΚ να αναλάβει τον δικό της ουσιαστικό ρόλο και ευθύνη για την ασφάλεια του εφοδιασμού και ισότιμη ρύθμιση του ηλεκτρισμού προς όφελος των καταναλωτών. Θα αποτρέψουμε τα σχέδια τους, ανέφεραν, για λόγους εθνικής σημασίας: 

"Ο πυρηνικός σταθμός στο Ακκουγιου και η διασύνδεση με τα κατεχόμενα της Τουρκίας, θα φέρουν την Κύπρο, υποχείριο της Τουρκίας". 

Υποστήριξαν επίσης, ότι το Υπουργείο στοχεύει στην απενεργοποίηση και πώληση περιουσιακών στοιχείων παραγωγής στο εξωτερικό, πώλησης του παραγωγικού δυναμικού σε τρίτους στην Κύπρο και ενοικίασης του οικονομικότερου παραγωγικού δυναμικού, σε τρίτους σε τιμές που θα καθορίζονται μέσα από δημοπρασία.