Διαψεύδει η εταιρεία Noble Energy δημοσιεύματα σε εφημερίδες του Ισραήλ, ότι εγκαταλείπει το οικόπεδο 12 στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Κυπριακής Δημοκρατίας. Στα ερωτήματά του για τη διαδικασία του δεύτερου γύρου αδειοδοτήσεων επιμένει, την ίδια ώρα, ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Δηυμοκρατικού Συναγερμού Αβέρωφ Νεοφύτου.
Τα δημοσιεύματα σε εφημερίδες του Ισραήλ υποστήριζαν πως η απόφαση της Noble Energy να μην υποβάλει αίτηση στο δεύτερο γύρο αδειοδότησης για τα οικόπεδα στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Κυπριακής Δημοκρατίας αποτελεί ένδειξη ότι αποχωρεί και από το οικόπεδο 12.
Η Noble διαδεύψει και σημειώνει, μάλιστα, ότι όχι μόνο δεν αποχωρεί αλλά θέλει να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη του οικοπέδου12.
Στα σχεδια αναπτυξης της Noble αναφερθηκε και ο Υπουργος Εμπορίου, Νεοκλής Συλικιώτης, διαψεύδοντας, με τη σειρά του τη φημολογία περί αποχώρησης:«Είμαστε στο τελευταίο στάδιο των επαφών, έχουν παρουσιάσει το σχέδιο ανάπτυξης, θα τους αποστείλουμε κάποια ερωτήματα και ελπίζω μέχρι το τέλους αυτού του μήνα να έχουμε τις εκθέσεις της ομάδας επαφής.»
Ο Υπουργός Εμπορίου κλήθηκε να σχολιάσει και την επιστολή που απηύθυνε χθες ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού, Αβέρωφ Νεοφύτου, προς τη Γενική Λογίστρια, εγείροντας ερωτηματικά για πιθανές σοβαρές παρατυπίες στη διαδικασία κατασκευής του τερματικοήυ στο Βασιλικό: «Θεωρώ ότι δεν είναι σωστό να υπάρχουν αυτές οι παρεμβάσεις. Ηδη στάληκαν οι όροι για τις προσφορές στις πέντε εταιρείες που έχουν προεπιλεγεί.»
Μιλώντας στην εκπομπή του ΑΝΤΕΝΝΑ «Μέρα Μεσημέρι» και στον Γιάννη Σελινόπουλο, ο Αβέρωφ Νεοφύτου επέμεινε στα ερωτηματικά, και όσον αφορά τη νομιμότητα τη διαδικασίας που ακολουθήθηκε στο δεύτερο γύρο αδειοδότησης: "Αν πάμε το 2007 για μία αίτηση από μία εταιρεία χρειαστήκαμε 18 μήνες. Τώρα έχουμε 33 αιτήσεις για 9 οικόπεδα και στους όρους προσφορών η κυβέρνηση πρόσθεσε ότι από τις 11 Μαίου και μέχρι τις 11 του Νίοβρη θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις και η υπογραφή των συμβολαίων. Πως μπορεί να ισχύσει μια αξιολόγηση από 5 άτομα εάν το Ανώτατο κρίνει ότι ο νόμος που ψήφισε η Βουλή είναι συνταγματικά ορθώς".
Καταλήγοντας ο Αβέρωφ Νεοφύτου σημείωσε ότι κακώς ο Πρόεδρος Χριστόφιας παρέμεμψε το συγκεκριμένο νόμο στο Ανώτατο.
Νωρίτερα σήμερα.
Σύμφωνα με ισραηλινά ΜΜΕ η αμερικανική εταιρία Noble Energy κάνει σκέψεις να εγκαταλείψει το οικόπεδο «12» κάτι το οποίο όπως εξηγείται προκύπτει από την απόφαση της να μην υποβάλει αίτηση στο δεύτερο γύρο αδειοδότησης της κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης παρά τις διαβεβαιώσεις της εταιρείας ότι θα συμμετείχε. Η πιθανή αποχώρηση της Noble ερμηνεύεται από τα Ισραλινά ΜΜΕ και από το γεγονός ότι η ανακάλυψη 7 τρισ. κ.π. φυσικού αερίου στο οικόπεδο Αφροδίτη δεν είναι αρκετή για την κατασκευή τερματικού υγροποίησης για εξαγωγές.
Δεδομένου ότι αυτό αποτελεί αλλαγή στη στρατηγική της εταιρείας, αυτό συνεπάγεται ότι δεν επιδιώκει πλέον συμμετοχή στο τερματικό και ίσως να πωλήσει το μερίδιό της στο Αφροδίτη, αναφέρει η ισραηλινή Globe.
Η Noble σε ανακοίνωση της πάντως διαψεύδει αυτά τα δημοσιεύματα και αναφέρει ότι αυτή η ερμηνεία θα ήταν υπερβολική και ότι η απόφαση της να μην κάνει αίτηση στο δεύτερο γύρο αδειοδότησης σχετίζεται με το ότι θέλει να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη του «12».
Δείτε στον πιο κάτω σύνδεσμο το δημοσίευμα της Globe: ΚΛΙΚ ΕΔΩ