Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Οι επαφές του κλιμακίου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, θα διαρκέσουν μέχρι την Παρασκευή και θα ασχοληθεί με όλα τα ζητήματα που άπτονται της κυπριακής οικονομίας και του χρηματοπιστωτικού τομέα. 

Στο επίκεντρο του πρώτου ελέγχου, της οικονομίας της Κύπρου μετά την έξοδο της από το μνημόνιο, είναι οι μεταρρυθμίσεις στη δημόσια υπηρεσία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, και οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην υλοποίηση τους, καθώς και ο μεγάλος αριθμός των μη εξυπηρετούμενων δανείων. 

Η κάθοδος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, για τον έλεγχο της οικονομίας, καταγράφεται λίγο μετά την πρόσφατη αναβάθμιση του αξιόχρεου από τον οίκο πιστοληπτικής αξιολόγησης Standard & Poors που έφερε την Κυπριακή οικονομία μια ανάσα πριν από την επενδυτική βαθμίδα. Ενώ σε λιγότερο από ένα 24ωρο, αναμένεται και η αξιολόγηση από τον Οίκο Moodys. 

Η Κύπρος έχει βγει για τα καλά όχι μόνο από το μνημόνιο, αλλά και από την κρίση, δήλωσε ο αναπληρωτής Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Βίκτωρας Παπαδόπουλος. Κληθείς να σχολιάσει την πρώτη επίσκεψη εκπροσώπων του ΔΝΤ, μετά την έξοδο της Κύπρου από το μνημόνιο, πρόσθεσε ότι η κυπριακή οικονομία μπήκε ξανά σε γερές και πιο υγιείς βάσεις. 

"Πρέπει να προχωρήσουμε με τις υπόλοιπες μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται να γίνουν και όχι μόνο αυτές που κάναμε κατά την περίοδο του μνημονίου υποχρεωτικά. Και να αντιληφθούμε όλοι, πολιτικός κόσμος, κόμματα, βουλή, συντεχνίες, ότι θα πρέπει να κάνουμε και άλλες μεταρρυθμίσεις, ώστε να μην ξαναβρεθούμε ποτέ στο ίδιο σημείο που βρεθήκαμε τον Μάρτιο του 2013", είπε ο κ. Παπαδόπουλος. 

Οι επαφές του κλιμακίου θα είναι σε συνεργασία με φορείς, τεχνοκράτες και υπηρεσιακούς, ενώ θα έχει συνάντηση και με τον Υπουργό Οικονομικών, Χάρη Γεωργιάδη. Μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου το κλιμάκιο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου αναμένεται να συντάξει σχετική έκθεση.