Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Την απόφαση να προχωρήσει σε εφαρμογή της εκ περιτροπής εργασίας έλαβε χθες το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας «Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ», δίνοντας τέλος σε διαβουλεύσεις και συζητήσεις πολλών μηνών, μία μέρα μετά τη διαμαρτυρία των εργαζομένων στα Ναυπηγεία μπροστά στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας. 

Όπως υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή του, το ΔΣ της εταιρείας οι εργαζόμενοι λάμβαναν το σύνολο των αποδοχών τους για περισσότερο από ένα χρόνο παρά το γεγονός ότι ο κύριος πελάτης των Ναυπηγείων, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό δεν κατέβαλε τα χρεωστούμενα. 

«Το Ελληνικό Δημόσιο δεν εκπλήρωνε τις υποχρεώσεις, που είχε αναλάβει με σύμβαση, που ψήφισε η Βουλή και έχει ισχύ νόμου (Ν. 3885/2010)», αναφέρεται στην ανακοίνωση, όπου επισημαίνεται επίσης ότι «παραμένει σε ισχύ η απαγόρευση να αναλαμβάνει το Ναυπηγείο εργασίες από ξένες χώρες και επιπλέον, με την ερμηνεία, που δίνει το Υπουργείο Άμυνας, απαγορεύεται ακόμη και η συμμετοχή της εταιρείας σε διαγωνισμούς, που προκηρύσσονται από το Πολεμικό Ναυτικό.

Το υπάρχον πρόγραμμα κατασκευής υποβρυχίων διακόπηκε, διότι το Ελληνικό Δημόσιο δεν καταβάλλει τις προβλεπόμενες από τη σύμβαση πληρωμές. 

Η ανακοίνωση κλείνει με τη διαβεβαίωση της εταιρείας ότι θα επιμείνει στην προσπάθειά της να έρθει σε συνεννόηση με τους αρμόδιους φορείς αλλά υπογραμμίζεται ότι το πρόβλημα δεν θα αντιμετωπιστεί, ούτε η εταιρεία είναι βιώσιμη όσο της απαγορεύεται κάθε εξαγωγική ή εγχώρια δραστηριότητα με την ανάληψη άλλων παραγγελιών (περιορισμός που οφείλεται σε σχετική οδηγία της τρόικα) παρά το γεγονός ότι ο μοναδικός της πελάτης δεν είναι συνεπής. 

Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση για εκ περιτροπής εργασία μεταφράζεται σε εργασία μία ημέρα την εβδομάδα για τους 1.200 εργαζόμενους.