Στρατηγικό στόχο για να καταστεί η Κύπρος περιφεριακό ενεργειακό κέντρο για συγκέντρωση, επεξεργασία, διέλευση και διαμετακόμιση ενεργειακών πόρων από τη γύρω περιοχή στις ευρωπαϊκές χώρες και τις διεθνείς αγορές έχει καθορίσει η κυβέρνηση σύμφωνα με τον Υπουργό Εμπορίου Νεοκλή Συλικιώτη.
Μιλώντας σε Συνέδριο με θέμα "Ενεργειακή Ασφάλεια στην Ευρωπαϊκή Ένωση" που συνδιοργανώνουν στη Λευκωσία τα Γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Κύπρου και Ελλάδας και το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού με θέμα «Ενεργειακή Ασφάλεια στην ΕΕ», ο κ. Συλικιώτης, ανέφερε πως, πολύ σύντομα αρχίζει η κατασκευή στο Βασιλικό του τερματικού πετρελαιοειδών της εταιρείας VTTI, ενώ παράλληλα προχωρούν και οι διαδικασίες για την κατασκευή του κρατικού τερματικού πετρελαιοειδών.
Το Συνέδριο διοργάνωσαν τα Γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της Κύπρου και της Ελλάδας με το Υπουργείο Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού.
Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στα ζητήματα του καθορισμού της ενεργειακής στρατηγικής της Κύπρου ενόψει του νέου γεωπολιτικού περιβάλλοντος που δημιουργείται στην Ευρώπη και τη ΝΑ Μεσόγειο, καθώς και στη σημασία της ασφάλειας και του ενεργειακού εφοδιασμού της ΕΕ