Το ποσό ρεκόρ των 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων αναμένεται να καταβάλουν φέτος οι χώρες που εισάγουν πετρέλαιο εάν οι τιμές του αργού δεν πέσουν, κάτι που υπονομεύει την οικονομική ανάκαμψη, σύμφωνα με τη Διεθνή Υπηρεσία Ενέργειας (IEA).
Το αργό έφτασε αυτόν τον μήνα τα 128 δολάρια το βαρέλι, μόλις 20 δολάρια λιγότερα από την υψηλότερη τιμή που είχε καταγράψει το 2008.
Η τιμή του αυξήθηκε κατά 15% από τον Ιανουάριο, κυρίως λόγω των κυρώσεων σε βάρος του Ιράν.
Το 2008 το κόστος εισαγωγής έφτασε τα 1,7 τρις ενώ το 2011 ήταν 1,8 τρισ. δολάρια.
Αν η τιμή του αργού παραμείνει στα σημερινά επίπεδα για την υπόλοιπη χρονιά --γύρω στα 125 δολάρια το βαρέλι για το Μπρεντ και 107 για το αμερικανικό αργό, το κόστος εισαγωγής θα φτάσει το 3,4 του ΑΕΠ, από 3,1% που ήταν το 2011.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι η περιοχή που πλήττεται σκληρότερα αφού, με τη μετατροπή της τιμής σε ευρώ, η μέση τιμή του πετρελαίου φέτος θα ξεπεράσει εκείνη του 2008, αφού οι Ευρωπαίοι καταναλωτές πληρώνουν περισσότερα όταν το δολάριο ισχυροποιείται έναντι του ευρώ.
Η ισοτιμία ευρώ-δολαρίου έχει πέσει από το 1,49 δολάρια τον Μάιο του 2011 στο 1,33 σήμερα.
Με τις τρέχουσες τιμές, η ΕΕ θα πληρώσει για εισαγωγές πετρελαίου 500 δισ.δολάρια το 2012, από 470 δισ. πέρσι.
Ο λογαριασμός για το φυσικό αέριο θα φτάσει τα 120 δισ. δολάρια, δηλαδή 20 δισ. δολάρια περισσότερα σε σχέση με το 2011.
Το κόστος εισαγωγής για τις ΗΠΑ μπορεί να αγγίξει τα 426 δισ. δολάρια φέτος, από 380 δισ. δολάρια πέρσι ενώ η Κίνα θα πληρώσει 250 δισ., 50 περισσότερα από το 2011.